© 2024 solvo B.V.

5 kilo aankomen in 3 weken

Ik heb begin van dit jaar weer behoorlijk last van me PDS gehad (drie maanden (maart,april,mei)). Na dit net over was werd ik geveld door behoorlijke nekklachten waarvan ik anderhalve week met pijnstillers plat op me bed heb gelegen (eind mei/begin juni). Niets met me PDS te maken, maar je krijgt op dat moment niet de lichaamsbeweging dat je darmen nodig heeft. Al met al ben ik van deze periode (maart t/m begin juni)maar twee kilo aangekomen. Die twee kilo willen er ook niet meer vanaf. Het is op dit moment alleen zo erg dat ik zelfs in 3 weken tijd daar bovenop nog 4 bijna 5 kilo ben aangekomen (3 weken van juli). Weet iemand of dit ook met me PDS te maken heeft of dat het ergens anders aan ligt en toch maar snel naar de dokter toemoet? Ik wilde namelijk nog even afwachten hoe of wat. Eigenlijk ook vanwege dat me eigen dokter nog twee weken op vakantie is en niet nog eens alles aan een vervanger moet gaan uitleggen hoe of wat (ik heb deze dokter namelijk nog maar een klein jaartje dus heb alles nog vrij recent moeten uitleggen).


Het klinkt misschien hard, maar bijna altijd gaat ieder pondje door het mondje. Als je aankomt, betekent dit dat je te veel energie (eten) binnenkrijgt. Wat kan je er aan doen? Heel simpel, 2 dingen: - zorgen dat je minder binnen krijgt: minder eten, of beter: ANDERS eten - meer verbruiken: sporten, of in ieder geval een half uurtje lichaamsbeweging per dag; ga bv met de fiets naar je werk, ga een stukje lopen, neem de trap in plaats van de lift, ga het huis stofzuigen (erg inspannend!) Allerbeste: alle 2 tegelijkertijd, succes nagenoeg gegarandeerd.

label.Geplaatst op 2006-07-24 00:26:36


Aan te weinig beweging en teveel eten ligt het niet. Die is niet veranderd op de maanden jaren ervoor. Koek, snoep, chips ed. eet ik niet. De frituurpan heeft er niets eens vet inzitten. Vocht is minimaal 3 (s'winters) en 5 liter (s'zomers).Aan het half uurtje bewegen per dag kom ik ook gemakkelijk. Stofzuigen gebeurt elke dag, op me werk loop ik iedere koffiepauze een kwartier, fiets komt bijna dagelijks uit de schuur, boodschappen doen we lopend of als het een andere supermarkt is met de fiets en de rolschaatsen en skeelers komen ook minimaal 3x per week tevoorschijn.

label.Geplaatst op 2006-07-24 17:49:17


Dat klinkt inderdaad prima! Ik kan zo door de computer heen niet beoordelen waar het dan wel aan ligt..

label.Geplaatst op 2006-07-24 21:48:04


Ik weet niet of de PDS dit kan veroorzaken. Maar snel aankomen in een korte tijd kan ook te maken hebben met je schildklier. Ik zou er in ieder geval mee naar de huisarts gaan.

label.Geplaatst op 2006-07-25 20:49:47


kan het ook zijn dat je vocht vasthoudt? dan kom je snel aan. je geeft wel aan dat je veel water drinkt, maar plas je ook nog wel goed? ik moet zeggen dat ik 5 liter wel erg veel vindt. dikke benen/enkels, kortademig? ga dan naar de huisarts heb je hier geen last van dan kun je denk ik wel wachten tot je eigen huisarts terug is. groetjes

label.Geplaatst op 2006-07-25 21:54:31


Schildklier is wel een klacht waar me moeder last van heeft. Dus dat zou een mogelijkheid zijn.Me moeder is door de traagwerkende schildklier ook aangekomen alleen heel veel gelijdelijker aan. De vijf liter is niet alleen puur water. Dat is alles bij elkaar.Ik heb al jaren lang een flesje of fles met water op me bureau staan. Het is dan direct voor handen dus drink je sneller en ook veel praatwerk op me werk waardoor je ook sneller drinkt. Maar vocht vasthouden hebben ze ook wel eens tegen me gezegd dat ik daar last van heb. Vind het alleen vreemd dat nu in ene die kio's tevoorschijn komen terwijl ik niks anders doe. De kilo's zitten meer op de heupen en buik. Dus de enkels/benen zijn lichtelijk hetzelfde. Plassen gaat goed en ook geen kortademigheid.

label.Geplaatst op 2006-07-25 22:51:11


Al eens aan een voedingspatroon analyse gedacht? Wat ik zo kan beoordelen gebruik je en medicatie( doet afbraak aan vit- en mineralen), en beweeg je behoorlijk en eet je niet zo heel gek.(waarschijnlijk te weinig). Klinkt misschien gek maar dat kan zo zijn. Andere voeding wil ook helpen.

label.Geplaatst op 2006-08-16 13:43:04

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren