© 2024 solvo B.V.

A.D.D.

Hallo allemaal, mijn kleinzoon schijnt de ziekte A.D.D. te hebben dus niet de bekende A.D.H.D. maar A.D.D. is er iemand die weet wat dit inhoud, alle berichten welkom, groetjes Kwast


ADHD staat voor attention deficit hyperactivity disorder. ADD is dus zonder H(yperactivity): geen hyperactiviteit, juist moeite om de aandacht vast te houden.

label.Geplaatst op 2005-04-12 21:38:12


Ja, ik ken een jongen die dat heeft. Ze hebben hem een jaar ritalin gegeven om zijn schoolprestaties te verbeteren, maar ik vind dat eigenlijk belachelijk.Hij wilde het zelf ook niet, maar moest het sliken van zijn ouders en psychiater, als het mijn kind was geweest had hij niks geslikt. Volgens mij heeft iedereen wel in meer of mindere mate iets wat je een naam zou kunnen geven. Iedereen slikt tegenwoordig maar overal pillen voor. Vroeger hoorde je er niks over, dan was iemand gewoon een druk onhandelbaar kind. Tegenwoordig moet iedereen aan de pillen die niet in de pas loopt. Die jongen die ik ken met ADD heeft op mij altijd een gewone gezonde indruk gemaakt, en hij komt al jaren bij mij over de vloer, een heel tof jong! Gisteren was er een reportage op tv over de Pharmaceutische industrie, en dat men tegenwoordig zoveel slikt. Ik wist 30 jaar geleden al dat dokters bonussen krijgen als ze een bepaald middel voorschrijven. Ik heb dat al jaren gezegd, maar niemand wilde mij geloven, nu pas na 30 jaar is het in het nieuws, maar ik had vroeger ook mijn ogen al open enhad zo hier en daar dingen gehoord. Daarom slik ik zo min mogelijk, en raad dat iedereen aan, alleen het noodzakelijke, en niet gelijk een moeilijk kind aan de pillen, zeker niet bij een kind, het zou nog invloed kunnen hebben op de voortplanting, dat weet je maar nooit.

label.Geplaatst op 2005-04-23 10:56:26


Hoi Aimee Ik denk dat het juist wel goed is voor een kind met adhd die ritalin voorgeschreven krijgt om dat in te nemen. Ik heb zelf een broertje van 18 met ADHD en die heeft altijd ritalin moeten slikken maar hij heeft een periode gehad waarin hij het niet heeft genomen en toen was hij onhandelbaar mijn moeder heeft het daar nog erg moeilijk mee. Hij mocht ook geen kleurstoffen en chocolade en dergelijke hebben en dat heeft hem erg veranderd. Belangrijk is ook om hem een duidelijke structuur te geven daar had mijn broer in ieder geval erg veel baat bij! Succes groetjes leeuwtje

label.Geplaatst op 2005-09-26 14:50:18

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren