© 2024 solvo B.V.

Abnormaal bloedbeeld?

Hallo, Vorige week moest ik bloed laten prikken omdat ik zo moe ben. Het blijkt dat ik in ieder geval geen anemie heb (waarde 9,1 bij een vrouw). Maar nu heb ik een nieuwe aanvraag meegekregen waarin de volgende aanvragen staan aangevinkt: kreatinine, ALAT, Alkalische Fosfatase, ASAT, Bilirubine en Gamma GT. Ook moet ik mijn urine inleveren voor onderzoek naar Microalbumine en kreatinine. Daarnaast moet ik mijn bloeddruk laten meten. Mijn huisarts wil nergens op ingaan maar ik begreep wel dat het iets serieus moet zijn. Waar moet of kan ik op rekenen? Ik vind de onwetenheid erger dan de kwaal zelf! Als ik iets weet kan ik mij er tenminste een beetje tegen wapenen! Ik ben zelf radiologisch laborante maar hier heb ik nooit iets van hoeven leren. Ik weet wel dat het te maken heeft met mijn nieren en lever, maar goed...daar kan ik weinig mee. Ik wil zo graag van die vermoeidheid af, af en toe val ik ter plekke gewoon in slaap (zoals narcolepsie). Wie kan mij een beetje op weg helpen of heeft iets soortgelijks mee gemaakt? Esther


Hallo Esther, Laat in elk geval je bloed controleren op vitamine B12. Als je daar een tekort aan hebt kun je ook erg moe zijn en veel slaap nodig hebben. Ook bij een normaal bloedbeeld, dus ook zonder anemie, kun je tekort aan deze vitamine hebben. Dit ligt dan meestal niet aan de voeding maar aan een opnamestoornis. Ook laag/normale B12-waarden, dus nog binnen het referentiegebied, kunnen al klachten geven. Ik zou dit voor de zekerheid toch even laten meten via de huisarts. (Addison-Biermer)

label.Geplaatst op 2006-03-30 19:48:47

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren