© 2024 solvo B.V.

Abortus

zelf zou ik graag willen weten of jullie weten of er alternatieven zijn voor abortus en wat jullie vinden van abortus. ik vind dat het wel mag je bent baas over eigen lichaam.


Een goed alternatief is zorgen dat je niet zwanger wordt!Ik ben ip niet tegen abortus,maar wel als gemakkelijke oplossing!Tegenwoordig is er zoveel om te zorgen dat je niet zwanger wordt,als je daar niks mee doet ben je niet slim bezig.Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk,sommige mensen worden ondanks anticonceptie toch zwanger,maar dat is zeker niet de meerderheid.

label.Geplaatst op 2004-03-29 21:54:26


Ik vindt abortus niet kunnen. Elk leven is door God gegeven.

label.Geplaatst op 2004-03-30 14:27:27


Hallo allemaal het is heel moeilijk om hierin een beslissing te nemen elke situatie is anders, maar het wel laten doen is toch eigelijk Moord, en daar moet je heel goed over nadenken voor je daar toe overgaat, sterkte. Kwast

label.Geplaatst op 2004-04-05 19:26:31


Dat mag je vinden,maar er zijn uitzonderingen...

label.Geplaatst op 2004-03-30 14:45:02


Abortus is natuurlijk al jaren een ethische kwestie in ons land en waarschijnlijk in nog meer landen. Ik ben het met nurse eens dat er uitzonderingen zijn bij een abortus, als je verkracht bent zou ik het kind niet houden omdat je dan de rest van je leven word herinnerd aan die verkrachting ook al zou je het kind ter adoptie afstaan. Er blijft dan altijd in je achterhoofd dat je al een kind hebt die ontstaan is door een verkrachting. Ik denk dat je eigen verantwoording is bent jij zo onvoorzichtig geweest door geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken neem dan nu wel je verantwoordelijkheid. Maar is het kind niet gewenst laat het dan niet komen daar lopen al te veel kinderen van op de wereld en dat worden allemaal zorgenkindjes later en wat heb je daaraan. Maar nogmaals ieder heeft zijn eigen redenen om een kind te houden of te laten aborteren en dat moet iedereen zelf weten maar dit is mijn mening!

label.Geplaatst op 2004-05-19 15:16:16


Ik vind dat het niet kan, ik heb 4 kinderen gekregen, en vlak na mijn eerst kind was ik weer zwanger en toen ben ik gedwongen tot een abortus door mijn omgeving. Ik heb het daar nogsteeds moeilijk mee. Ik ben tegen.

label.Geplaatst op 2004-04-02 11:04:33


gedwongen worden door je omgeving is natuurlijk niet wat ik goedkeur!ik keur het ook niet goed als je geen voorzorgsmaatregelen neemt en dus zwanger wordt en het dan laat weg halen. Maar stel je voor dat je er alles aan doet en het gebeurt toch...moet je een kind dan ongewenst laten komen???Vindt ik niet.En ook iemand die verkracht is en dan zwanger blijkt....je snapt denk ik wel wat ik bedoel,er zijn uitzonderingen.

label.Geplaatst op 2004-04-02 19:06:26


Ik ben zeer verbaasd over jou reactie op een abortus! je hebt ooit zelf een abortus gehad tegen je wil. maar je bent toch zeker baas over je eigen lichaam? Niemand dwingt jou tot zo'n keus. de optie van het na de geboorte dan maar afstaan slaat ook nergens op. Dat doe je niet zomaar even toch. Ik denk dat iedereen die beslissing helemaal zelf moet nemen. je neemt zo'n beslissing niet zomaar daar denk je echt wel goed over na. Maar is het niet zo dat er genoeg ongelukkige kinderen op deze wereld rondlopen. Weet je wel hoe erg het is als je je eigen ongewenst voelt. Ik denk dat de beslissing voor abortus soms juist een goede is. War hebben eventueele andere kinderen aan een moeder die overspannen is en waar het in huis daardoor nooit gezellig is! Daar wordt je echt niet gelukkig van hoor. Misschien doe je het dan juist wel omdat je je andere kinderen heel veel liefde ,geluk en gezelligheid wil brengen. en als je emotioneel niet in staat bent om nog een kind te krijgen en je hebt van te voren er alles aan gedaan om niet zwanger te worden dan heb je soms maar één keus. Het geluk van de kinderen die je op de wereld heb mogen zetten gaat voor alles.

label.Geplaatst op 2004-11-14 22:23:13


Toch vind ik dat van niet. Als je bv verkracht bent en zwanger en je kunt het niet opbrengen om het kind op te voeden, wees dan zo barmhartig dat je het ter adoptie afstaat. Er zijn zoveel vrouwen die dolgraag een kindje willen, maar het niet kunnen krijgen. Er is wel een kleine uitzondering waar ik begrip voor zou hebben (ook al zou het voor mij geen argument bij mezelf zijn), en dat is als je zeker weet dat je zwanger bent van een heel erg gehandicapt kind die weinig levenskansen heeft. Dus ik spreek hierbij niet over een downsyndroom, maar veel erger. Dat zou ik me nog enigszins kunnen voorstellen. Maar als ik nu zwanger zou worden (ik gebruik geen voorbehoedsmiddelen) van een kind met een downsyndroom, zou ik het gewoon laten komen en zo veel mogelijk liefde geven. Persoonlijk zou ik nieteens een punctie doen, al ben ik half de 40. Vrouwen beseffen vaak niet wat voor complex ze ervan kunnen krijgen. Ik heb me er een aantal jaren geleden eens in verdiept, en ik weet dat ook vrouwen die graag de abortus wilde er toch een complex van overhielde. Maar dat drukken ze graag op de achtergrond. Het is niet zomaar iets. Het is een mensje. Een leven wat gegeven is.

label.Geplaatst op 2004-04-04 11:40:36


En dan dus een kind op de wereld zetten wat later te horen krijgt dat haar vader(wie dat dan ook is )een verkrachter is!!?? Niet mijn idee van liefdevol.

label.Geplaatst op 2004-04-04 17:22:26


Nou, ik denk niet dat je het zo cru hoeft te brengen naar je kind toe. Hij/zij komt er toch wel achter, maar als je je kind liefdevol opvoedt, dan komt het heus wel goed. Niet alle vaders zijn keurige mannen, en niet alle kinderen daarvan hebben complexen die onoverwinnelijk zijn. Het is natuurlijk niet tof als je het hele leven het kind verwijt dat zijn pa je verkracht heeft, of dat je het haat omdat hij op zijn pa lijkt. Zulke vrouwen heb je wel, zelfs in gewone scheidingen.

label.Geplaatst op 2004-04-05 09:53:29

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren