© 2024 solvo B.V.

Aceton lucht

Hallo, De laatste tijd ben en voel ik me heel moe, bij lichamelijke zware inspanningen krijg ik braakneigingen. Was van mijn eigen gewend dat wanneer ik zomaar beroerd werd zo spoedig mogelijk wat suiker moest eten of snoepgoed. Als ik naar de wc moet, moet ik snel gaan en vaak 2x vlak achterelkaar. Geld ook voor plassen. Doordat meerdere doctoren wel geconstadeerd hadden dat ik een adem had die naar aceton rook, hebben ze mijn bloedsuiker gemeten. 4.7 is netjes, had toen wel gesnoept vooraf in de wachtkamer. Bij wat drukkerij aan de linker kant van mijn onderbuik voelde ik veel pijn. Wat betekend dat? De huisarts wilde dat ik direct bloed ging prikken. Belangrijkere vraag.. Mijn baas ruikt bij mij, midden op de dag een alcohollucht en verdenkt mij van alcohol gebruik tijdens of vlak voor werktijd. Ik heb overdag geen alcohol dronken. Wel de avond er voor dus zo\'n 12 uren maar met mate voordat mijn leidinggevende een alcoholadem constateerde. Voor mij een pijnlijke constatering omdat mijn functioneren ter discussie staat. Ik kan u met mijn hand op mijn hart verzekeren dat ik overdag en zeker in werktijd geen alcoholhoudende dranken gebruik. Hoe kan bij mij dan toch een alcohollucht geconstateerd worden? Mijn coach heeft bij mij een naar aceton ruikende adem geconstateerd en mij geadviseerd met u contact op te nemen. De bijzondere geur kan misschien zijn oorzaak vinden in mijn stofwisseling of een ander niet goed functionerend proces. Graag uw bevindingen?? Alvast bedankt, Groeten Riddla


ik zou toch eens bloed laten prikken voor wat meer zekerheid. Ik ben geen deskundige maar voor zover ik weet heeft het toch wat weg van suikerziekte. zelf heb ik enkele dagtesten gehad tijdens mijn zwangerschap omdat men toen dacht dat ik zwangerschapsuiker zou hebben. Misschien zijn deze testen ook geschikt voor jou. veel sterkte

label.Geplaatst op 2004-11-18 21:38:46


Hoi Riddla, Ben je er al achter wat het is met die aceton?? De aceton kan komen door, theoretisch; Insuline tekort: * Hyperglyceamie = Glucose kan de cel niet in dus er is een Glucose tekort dat wil zeggen een te hoog bloedsuiker gehalte (te veel glucose = Glykemie) * De cel maakt dan gebruik van vet als brandstoffen, waarbij er afbraakprodukten vrijkomen, zoals- diaceetzuur,- boterzuur en aceton !!!! * De Aceton in de urine en de uitademlucht wordt uitgedrukt in een pH waarde en waarbij men bezig is om te verzuren ( lage pH waarden) * Het lichaam wil de verzuring tegen gaan waardoor je gaat hyperventileren. Ik weet niet of je er wat aan hebt, beterschap

label.Geplaatst op 2005-01-31 14:52:26


Bedankt voor de tip. Dat bloed prikken is inderdaad wel gedaan intussen. Alle overige klachten die spelen wijzen ook op suikerziekte, hamer tenen, eeltvoeten en likdoorns etc; De pijnlijke plek in de buik ken ik niet. Suikerziekte is een familie kwaal van bijde kanten. Maar de meting was voor mijn doen hoog, meestal zat ik net onder de grens/op het randje. Daardoor sloot huisarts suikerziekte uit. Vertraagd aceton alcohol afbraak? Heb ooit gelezen dat wanneer je lichaam aceton aanmaakt er ook 0,1?? promile alcohol in je bloed te vinden is. zonder de dag ervoor gedronken te hebben. Of herkennen sommige mensen het verschil van de lucht van alcohol en aceton niet? Door de week drink ik niet tot zelden. Als ik 1a 2 biertjes pak tegen 23:00 is dat tog niet meer de volgende dag te ruiken tegen 12en? Groeten Riddla

label.Geplaatst op 2004-11-18 22:17:27


Heb de uitslag van het bloedprikken ook binnen. Men heeft geen bloedarmoede gevonden en men heeft geen ontstekingen gevonden. De klachten nemen wel toe dus maak morgen direct nog een afspraak met mijn huisarts. Groeten Riddla

label.Geplaatst op 2004-11-23 20:26:50

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren