© 2024 solvo B.V.

Achterstand in ontwikkeling door hormoonzalf?

Hoi, ik zal mij even voorstellen ik ben S. en ik ben 18 jaar. ik heb vroeger erg last gehad van eczeem en van de huisarts heb ik hier toen een hormoonzalf gekregen. Ik heb deze zalf gebruikt vanaf ongeveer 12jaar en ben pas gestopt toen ik ongeveer 14 of 15 was. Mijn huisarts zei dat de zalf geen kwaad kon voor mijn ontwikkeling. Vorige week was ik aan het praten met iemand die nu medicijnen ed studeerd en zij zei dat het wel degelijk invloed kan hebben op je ontwikkeling, vooral als je het gebruikt in je puberteit (zoals ik dus heb gedaan). Ik ben nu 18 jaar en ben 1.60m en heb cupA.. veel mensen zeggen dat ik eruit zie als een meisje van 14. Vroeger zat ik hier niet mee maar nu ik ouder word vind ik dat wel vervelend als het gezegd word. Ik wilde vragen of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en die misschien een oplossing weten. Groetjes, icke


Het is erg onwaarschijnlijk. Alleen bij kleine kinderen moet je met grote hoeveelheden oppassen. Jij hebt het niet eens zo lang gebruikt en slechts als zalf. Van die zalf komt maar een klein percentage in de bloedbaan terecht, wat geen ontwikkelingsachterstand zal geven. Dat je er jonger uitziet dan je bent komt hier niet door.

label.Geplaatst op 2006-07-27 21:08:56

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren