© 2024 solvo B.V.

Advies nodig

Hoi, Ik zie een beetje op tegen een komende opname. Ik moet regelmatig worden opgenomen voor een infuus te krijgen, maar ik zie het nu niet echt zitten vanwege de hitte en mijn redelijk goede gezondheidstoestand op het moment. De artsen vinden dat ik moet blijven komen, maar zou ik dit kunnen weigeren?


Natuurlijk kan je het weigeren. Ik vind het alleen bijzonder onverstandig. Je krijgt het echt niet voor niets. Als je arts het niet nodig zou vinden, zou hij het niet geven hoor.

label.Geplaatst op 2006-07-27 21:11:49


Ik weet het, ergens zal het ook nog wel nodig zijn maar het wil er niet helemaal in bij mij dat ik voor de rest van mijn leven om dat infuus moet komen. Het infuus heeft me gered dat weet ik ben ik ook heel dankbaar voor maar toch blijf ik er tegenop zien vooral omdat ik nog zo jong ben en nog een heel leven voor me heb. Ik hoopte dat ik het langzaamaan kon afbouwen maar zo gaat het natuurlijk niet lukken.

label.Geplaatst op 2006-07-31 14:38:22


Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet leuk is, maar je zult het blijkbaar als onderdeel van je leven moeten gaan zien, ook al ben je nog jong. Juist daarom is het niet verstandig je aan een opname te onttrekken. Over het algemeen wordt het daar niet beter op.

label.Geplaatst op 2006-07-31 20:02:34


je kan ten allen tijden weigeren. Je bent baas over je eigen lichaam. Ik weet niet precies waar dit over gaat en in hoeverre het niet nemen, of het uitstellen van dit infuus, van levensbelang is, maar je mag altijd zelf beslissen. Het is wel moeilijk en je moet stevig in je schoenen staan maar toch. Ik ken mensen die na de chemotherapie, de bestraling hebben geweigerd. Of mensen die zo in een dip zaten dat ze een chemokuur een week uitgesteld hebben. Artsen zijn er niet blij mee, maar het gaat wel om jou totale plaatje. Lichamelijk en emotioneel. Als je denkt dat je de gevolgen aan kan (als die er zijn?) van het niet nemen van het infuus, dan moet je dat niet doen. Maar zorg dat je er later geen spijt van heb. Denk goed na voor je zoiets beslist. Jij bent de baas. Maar dat houd ook in dat als er gevolgen zijn, jijzelf verantwoordelijk bent. sterkte ermee. gelukkig is het weer nu wat afgekoeld! Dus wat dat betreft zou ik zeggen ; nu doen nu het even wat lekkerder is... M.

label.Geplaatst op 2006-08-01 14:15:38


Je kunt inderdaad altijd afzien van een behandeling, maar ik zie een behandeling wel in z\'n geheel. Ik vind dat je beter wel kunt blijven gaan als dat beter is voor de resultaten. De arts zal het niet voor niets door laten gaan. Ik denk dat je er wel wat aan kunt hebben als je dit met je arts bespreekt. Misschien helpt het wel als hij uitleg geeft hoe de behandeling werkt en waarom het door moet blijven gaan. Je kunt dan ook vragen of het in de toekomst afgebouwd kan worden, zo weet je wat je kunt verwachten. Ik kan best begrijpen waarom je liever niet gaat en zeker als het mooi weer is en je je eigenlijk wel goed voelt, maar misschien is het wel belangrijk dat infuus te krijgen zodat je je goed blijft voelen. Praat hierover met je arts, je kunt altijd een afspraak maken op de poli voor een gesprek. groetjes en succes

label.Geplaatst op 2006-08-06 22:50:38

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren