© 2024 solvo B.V.

Aidsmedicijnen

Willen jullie je mening geven over de volgende stelling? Moeten aidsmedicijnen goedkoper worden?


ja

label.Geplaatst op 2004-02-11 17:54:14


ze willen alle meidcijnen goedkoper hebben of een alternatief voor geven. (een medicijn die het zelfde doet maar goedkoper is) dus de medicijnen voor aids moeten dan ook goedkoper worden.

label.Geplaatst op 2004-02-11 22:02:15


JA

label.Geplaatst op 2004-02-14 05:28:32


Ik ben geneigd om NEEN te antwoorden. Want waarom zouden deze medicijnen goedkoper moeten worden? Alle nieuwe (en dus nog met patentrechten beschermde)medicijnen zijn nu eenmaal hartstikke duur, als gevolg van de gigantische onderzoekskosten, die de industrie (met winst!) terug moet verdienen om door te kunnen gaan met nieuw onderzoek voor nog nieuwere, betere medicijnen. Voor verschillende behandelingen van kanker wordt momenteel bijvoorbeeld TAXOL gebruikt. Dat kost ca 10.000 euro per jaar per patient. Ik heb nog nooit iemand over die prijs horen klagen (anders dan de ziektekostenverzekeraars). Waarom dan wel voor verlaging van aids-medicijnen pleiten? Volgens mij alleen door (m.i. valse) sentimenten ingegeven.

label.Geplaatst op 2004-02-20 17:43:19


Hoi Rondo, uit betrouwbare bron weet ik dat aidsmedicijnen ongeveer 1200 euro per maand per persoon kosten. Heel veel mensen zijn seropositief en hebben ze nodig. Van de Afrikanen hier in Nederland is ruim 80% seropositief en heeft ze nodig. Begrijpelijk dat ze hier willen blijven, als ze terug moeten krijgen ze die pillen niet en gaan ze dus dood. Wat zou jij doen? Proberen te blijven, toch? Om te overleven, logisch! Dus het zou wel goedkoper moeten, want onze ziekenfondspremie is nu al berenhoog en er komen steeds meer mensen met HIV bij, en anders is het niet meer op te brengen, omdat je de mensen niet kunt laten verrekken.

label.Geplaatst op 2004-02-28 20:01:04

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren