© 2024 solvo B.V.

Alat/asat

Ik weet niet precies waar ik dit bericht onder moet brengen vandaar dat ik het doe onder algemeen. Het betreft een vraag van iemand bij clubs.nl. Ik heb het hier geplaatst omdat er hier misschien mensen zijn die op deze manier iets meer duidelijkheid kunnen geven, zodat ik het weer aan haar kan doorgeven. Alvast bedankt In_Ca Hallo mensen,ik kom niet verder en vraag of iemand hier iets meer weet, Zoals ik al vertelde is onze jongste dochter[8] opgenomen bij Heideheuvel in Hilversum ivm obesitas en aangezien ze is geboren met een hartafwijking maakte de kinderarts zich zorgen haar lengte is 1.47 en haar gewicht was 67.7 nu is daar al ruim 7kg vanaf en dat in 5 weken tijd.maar ze doen daar ook allerlei andere onderzoeken nieren,glucose en chloresterol waren goed de lever daarin tegen niet de enzymen Alat en Asat zijn verhoogd deze mogen liggen tussen de 5en 45 en zijn bij haar 106 en 67 volgens de k.arts daar is het voldoende als daar over een maand of 5 weer naar gekeken gaat worden,maar ik heb hier geen goed gevoel over,wie weet hier iets meer over te melden want op het internet kan ik nergens een link leggen met de obesitas en ik maak me er een beetje zorgen over.als je daar nl zoekt naar de Asat en Alat word je niet veel wijzer dan dat je kans hebt op leverfalen,Hepatites dus stop je maar snel met verder zoeken voordat je beren op de weg gaat zien. nou mensen ik wacht met spanning op jullie eventuele antwoorden. Gr Jolanda


ALT / ALAT Alanine aminotransferase, één van de enzymen uit de lever die in het bloed verhoogd zijn bij levercelschade. AST / ASAT Aspartaat aminotransferase, één van de enzymen uit de lever die in het bloed verhoogd zijn bij levercelschade. de verhoging die je aangeeft is niet indrukwekkend maar moet inderdaad ter zijner tijd nagekeken worden. gebruikt je dochter medicijnen? denk niet gelijk aan het ergste, een galsteen kan al een verhoogd alat en asat geven

label.Geplaatst op 2006-07-06 13:47:56


Bedankt voor je reactie ! onze dochter gebruikt geen medicijnen maar heeft in het verleden heel vaak een antibioticakuur gehad altijd als ze koorts had boven de 38.5 en dit langer dan 2 dagen dan kreeg ze een kuur ivm met een aangeboren hartafwijking.

label.Geplaatst op 2006-07-07 00:22:06


Ik denk dat je door op internet te zoeken alleen maar jezelf onnodig ongerust hebt gemaakt. Een verhoogd ALAT en ASAT betekent alleen maar dat er enkele levercellen kapot gaan. Wat de oorzaak daarvan is, is een ander punt. Vaak is dat vrij onschuldig, niet altijd wordt er een oorzaak gevonden. Overigens is hepatitis een oorzaak van een verhoogd ALAT en ASAT! Niet andersom. Wat de oorzaak precies is, kan ik zo ook niet zeggen. Bedenk je overigens wel, dat een arts bij twijfel altijd aan de veilige kant gaat zitten. Het feit dat je kinderarts heeft besloten even niets te doen, kan je dus opvatten als een goed teken.

label.Geplaatst op 2006-07-11 20:38:00


Heb een ASAT/ALAN van 360 tot 450 gehad. Mijn lever offert zich op ipv een stof af te schijden. Oplossing : Dieet : geen suiker (!) en vetten (light) resultaat ASAT/ALAN 30/60 succes

label.Geplaatst op 2007-07-16 16:07:18

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren