© 2024 solvo B.V.

Allergische reaktie op doxicycline / claritromycine

Hallo, Ik heb sinds een viertal weken last van rode uitslag en bultjes (soort puistjes) in mijn gezicht, hals, schouders en onderarmen. De uitslag geeft een branderig en jeukend gevoel. En lijkt ook niet minder te worden. De huisarts heeft mij Clindamycine voorgeschreven, maar dit lijkt niet te helpen. Maar nu heb ik in mijn vakantie (begin augustus) een antibiotica kuur gekregen \\\"Klacid\\\" voor mijn bijholteontsteking. Ik heb het een en ander gelezen over allergische reakties voor de stof doxicycline (antibiotica)en de symptomen lijken op die van mij! Maar ik kan niets vinden over claritromycine. Maar kan mijn uitslag een reaktie zijn op deze stof? en zo ja kan het dan zolang aanhouden?


Informeer eens bij je apotheek. Daar kan men je veel beter helpen als op dit forum.

label.Geplaatst op 2005-09-11 18:22:50

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren