© 2024 solvo B.V.

Antibiotica

hoevaak mag antibiotica achter mekaar voorgeschreven worden? ik ben nu met mijn tweede kuur bezig in verband met keelpijn?


Daar is niet echt een strikte limiet voor. Uiteraard zo min mogelijk, maar als het nodig is, dan is het nodig!!

label.Geplaatst op 2004-08-29 21:04:00


nu twee kuren verder wil de pijn niet zakken. ik kan bijna niet slikken en niet praten. wat zou de volgende stap kunnen zijn? ik weet het niet. volgende week moet ik weer naar de kno arts? kijken wat die zegt. maar wie weet wat ik nog kan doen? alle informatie is welkom. zou het kunnen zijn dat mijn amandelen weer zijn aan gegroeit wat je wel eens vaker hoort?

label.Geplaatst op 2004-09-03 17:47:54


kijk in de spiegel, doe je mond goed open en je ziet het meteen of je amandelen weer zijn aangegroeid.(helemaal achter in je keel) sterkte

label.Geplaatst op 2004-09-03 18:28:33


hoi, ik zou toch uitkijken met antibiotica; heb zelf een jaar lang bijna elke maand geslikt en door opstapeling twee keer een anafylactische shock gehad, een zelfs met hartstilstand. Mag na een test in het UMC nog maar een merk antibioticum en zelfs dan in lage dosis. Pas dus wel op met hoe vaak je het slikt! Sterkte, Sandra

label.Geplaatst op 2004-09-11 10:11:01


Je krijgt pas een anafylactische shock bij een allergie voor een antibioticum. Zonder een allergie krijg je dat niet en hoef je daar ook niet bang voor te zijn. Wat diarree bij het slikken van antibiotica is geen aanwijzing voor een allergie.

label.Geplaatst op 2004-09-11 10:33:38


Hoi, Ik heb nooit een allergie gehad en ben al 26 keer geopereerd aan mijn knieen! De antibiotica kreeg ik omdat ik al een jaar lang steeds blaasontstekingen had; een opeenstapeling van teveel antibiotica kan dus zorgen voor een allergische reactie, zelfs als je nooit allergisch bent geweest. Je lichaam zegt gewoon stop op een gegeven moment. Sandra

label.Geplaatst op 2004-09-11 14:27:28


Het is niet zo dat je een allergie ontwikkeld, je lichaam wordt resistent voor antibiotica. Vooral bij penicilinnes, dit is de reden dat je het liefst zo min mogelijk dit moet gebruiken. Ik denk niet dat het handig is om berichtjes neer te zetten dat het gevaarlijk zou zijn omdta het bij jou niet goed gegaan is om een vage reden, dit kan de therapietrouw van mensen met antibiotica kunnen verminderen, en dit is heel belangrijk. Je wil geen superinfectie (ja zo heet het echt) krijgen door een slecht gebruik ( zwakke bacterien sterven...er wordt gestopt...de sterkte 'planten zich voort')..

label.Geplaatst op 2004-12-01 22:42:18


Hallo, Ik ben dan wel resistent geworden door de enorme hoeveelheid antibiotica, maar het lijkt me te ver gaan dat zo'n berich mensen afschrikt. Een waarschuwing is meer op zijn plaats; laat je niet zomaar teveel antibiotica voorschrijven. Twee keer een anafylactische shock, alleen vanwege een "overdosis" van een bepaald geneesmiddel vind ik toch knap gevaarlijk en niet een bericht om mensen af te schrikken; ik ben in het ziekenhuis getest en mag nu een bepaald middel (in lage dosering) wel hebben.

label.Geplaatst op 2004-12-02 00:02:22


Ik denk dat het geval is dat je eerder een allergische reactie of iets dergelijks heb gekregen, vraag er anders naar bij je arts. Antibiotica is niet iets wat je bij elk dingetje moet gebruiken, maar de apotheek en de huisarts houden echt het gebruik wel in de gaten. En een beetje goede arts schrijft niet zomaar een antibiotica kuurtje uit.

label.Geplaatst op 2004-12-02 20:05:22


Ik heb een jaar lang lopen tobben met een blaasontsteking en kreeg dus om de maand zo ongeveer een kuur van huisarts. De verplegers van de ambulance hebben me uitgelegd dat het inderdaad een anafylactische shck was en de tweede keer voelde ik het zelfs opkomen, trillen en wazig zien alsof je dronken bent, en ben toen naar de buren gewaggeld die ervan wisten. De huisarts is dusdanig geschrokken dat ik dus een test onder toezicht en aan het infuus in het ziekenhuis moest doen. Ik mag nu een hele lichte vorm gebruiken maar er moet ten allen tijde, als ik het middel gebruik, iemand in de buurt blijven. Het punt waarop ik alleen wil wijzen is dat je voorzichtig moet zijn met enkele kuren achter elkaar innemen.

label.Geplaatst op 2004-12-02 21:45:46

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren