© 2024 solvo B.V.

Apparatuur in de OK

Beste forumleden, Momenteel ben ik bezig mijn opleiding af te ronden. Dit betekent dat ik werk aan een afstudeeronderzoek. Mijn onderzoeksomgeving is de operatiekamer. Helaas zijn operatiekamers niet zo gemakkelijk toegankelijk. Heb wel al een keer een ronde gedaan door een stuk of vijf operatiekamers (oa een open hart operatie gezien :) ). Ik probeer te inventariseren welke apparatuur aanwezig is binnen de OK: - anesthesiologisch apparatuur - beademing - infuus - afzuigers Hebben jullie ideeen wat verder nog gangbaar is? Is er ook echo en rontgenapparatuur aanwezig? Vriendelijke groet!


Hallo Bop, in bepaalde gevallen is er rontgen en echo aanwezig in de OK. Vooral bij pijnbestrijding behandelingen is er rontgenapparatuur aanwezig. Echo apparatuur is ook wel aanwezig bij sommige operatie's. Denk hierbij aan kanker en bevallingen die eventueel in een keizersnede eindigen. Hopelijk heb je hier iets aan, groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2005-05-26 20:33:20


Dankjewel! Weet je ook hoe rontgen tegen pijnbestrijding werkt? En is dat gangbaar tijdens een operatie? Mvg, bop

label.Geplaatst op 2005-05-30 09:58:29


Hallo Bop, rontgen werkt niet als pijnbestrijding :-) Maar om de locatie goed te zien waar de arts moet zijn :-) Ik kan me zo voorstellen dat dat bij meerdere ingrepen gebeurd. Overigens heeft ieder ziekenhuis verrijdbare rontgen apparatuur. Groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2005-05-30 10:33:03

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren