© 2024 solvo B.V.

Aub reageer op dit berichtje.

een paar dagen geleden ben ik voor vage klachten in mijn rechter borst naar de dokter gegaan. Hij heeft gevoeld en naar mijn longen geluisterd maar zei dat er niets mis is. toch heb ik nog last van mijn rechter borst en mijn borstbeenm. Ik heb de griep maar ben ten einde raad en wil van de pijn af help.


En wat zei de dokter? Ik heb zelf begin van dit jaar ook hele rare klachten in mijn borst gehad. De huisarts vertelde toen dat dit een viris is die op de ribben zit. Het ademhalen doet dan pijn. Ik had toen ook wat verhoging en was niet lekker. Had er nog nooit van gehoord! Maar misschien is dit bij jou ook het geval? Beterschap!

label.Geplaatst op 2007-11-29 14:26:21


hoi. De dokter zei dat er niets was.. dus opzich wel beter. Maar ik heb ook nog nooit van een virus gehoord op de ribben.. kzal het onthouden mocht ik weer naar de dokter gaan. Verplaatste de pijn zich bij jou?? bij mij begon het rechts. toen naar me borstbeen en nu zit het op me borstbeen en een btj links. heel vaag maar het zou met stress/spanning of angst te maken kunnen hebben heb ik gehoord. dank je wel voor je reactie op mijn bericht:) groetjes

label.Geplaatst op 2007-11-29 15:16:31


als de dokter zegt dat er niks aan de hand is zou ik me maar geen zorgen maken!! Als de klachten aanhouden kun je altijd nog gaan. Ik had er ook nog nooit van gehoord vond het ook beetje raar. Maar het zat bij mij ook op het borstbeen en wat ernaast idd! Dus het zou best hetzelfde kunnen zijn. De ha advieseerde mij wel om heel rustig aan te doen een paar dagen. Het is vanzelf weer over gegaan.

label.Geplaatst op 2007-11-29 17:22:24


rust wil ik ook wel nemen maar kan ik niet.. Zou het met spanning te maken kunnen hebben?? angst voor iets waardoor je stress krijgt? Door de stress weer pijn?? dat het op de spieren in je borstkas slaat??

label.Geplaatst op 2007-11-29 18:17:35


Door stres en spanning kun je heel veel lichamelijke klachten krijgen. Dus het zou best kunnen dat dat bij jou ook zo is. Misschien moet je je huisarts daar over vertellen.....Dat kan misschien al opluchten en misschien schrijft hij/zij antidepressiva voor, lichte dosering... ik weet het niet hoor maar dat zou misschien best kunnen helpen. Of iets anders wat rustgevend is... Sterkte in ieder geval hoor!

label.Geplaatst op 2007-11-29 23:00:42


Hallo. Ik heb echt jarenlang die klachten gehad en steeds zou het weer een ontstoken borstspier zijn. Vreselijk pijnlijk was het. Uiteindelijk stuurde de huisarts me door voor een thoraxfoto van de longen. Wat bleek nu ?? Die pijn werd niet veroorzaakt door een ontstoken borstspier maar door verkalking aan de ribben. Nu weet ik tenminste wat het is. Hoewel het niet levensbedreigend is doet het wel veel pijn. De ene keer is het ook erger dan de andere keer. Ik weet niet of je een man of vrouw bent. Maar ik kan de pijn ook opwekken als ik een BH draag. Als ik er veel over wrijf dan gaat het ook weer opspelen, maar het kan evengoed gebeuren door een bepaalde beweging. Misschien dat je eens aan je HA kunt vragen om een foto van je ribben. heel veel sterkte ermee.

label.Geplaatst op 2007-11-30 12:07:20


wat ik vreemd vind is dat vandaag de pijn weg was maar nu niet meer. Ik moest vandaag stage lopen en toen was de pijn weg. maar toen ik eenmaal thuis was kwam de pijn weer. dus ik denk echt dat het stress en spanning is. Op mijn werk heb ik afleiding en thuis niet meer.. ondanks dat ik kan computeren denk ik nog aan dingen.. maar ik ga alsnog een dokter bellen maandag kijke of ik inderdaad een foto kan laten maken bedankt voor de tip. gegroet

label.Geplaatst op 2007-11-30 22:37:09

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren