© 2024 solvo B.V.

B12

Geachte mensen, Laat me eerst even voorstellen, ik ben Mark en ben 22. Ik studeer ICT niveau 4 in Maastricht. Sinds kort ben ik op zoek gegaan naar een oorzaak waarom ik niet altijd helder denk. Ik heb vaak het gevoel alsof er een wolk in mijn hoofd zit waardoor ik niet helder kan denken. Ik merk dit heel veel als ik met mede-studenten bezig ben qua opdrachten. Ook heel veel kunnen de simpelste dingen moeilijk voor mij zijn. Na wat zoek werk kwam ik op een website over een tekort van B12 (http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/symptoom.htm). Enkele klachten van deze website die ik heb zijn: - Glossitis (af en toe last van atten) - Tintelingen (ik zit veel achter de PC dus kan ook duiden op RSI) - Moeheid (dit varieërt nog al, maar in het algemeen ben ik wel vaak moe) - Slaperigheid (ik slaap in de week 6/7 uurtjes, en in het weekend soms 10/12 uurtjes. Gelukkig nog geen last van spotaan in slaap vallen). - Benauwdheid op de borst (niet altijd) - Spierpijn (moet wel toegeven ik sport 2x per week in de gym met gewichten) - Afasie (soms typ ik iets wat ik niet wil typen en ben ook niet al te goed met mondelinge vaardigheden. Heb geen dislexy) - Gehoorproblemen (ik heb last van een piep maar hoor verder goed) Verder heb ik ook nog last van mood-swings. Soms kunnen de kleinste dingen me erg kwaad maken. Nu is de vraag, klopt dit wel tot deze symptomen door tekort aan B12 komt or is het mischiens iets anders? Ik zelf eet veel vlees en dierlijke producten. Ik weet niet of het in de family zit (weet wel suikerziekte). Alvast bedankt! Gegroet Mark.


kijk eens op www.stichtingb12tekort.nl hier vindt je veel informatie

label.Geplaatst op 2007-06-07 22:34:02


Mijn advies is, ga naar je huisarts !!!!!!!

label.Geplaatst op 2007-06-09 11:13:12


Hallo Mark. Het zou verstandig zijn dat je je B12-waarde via de huisarts laat bepalen. Laat je niet afschepen met het verhaal dat dit op jouw leeftijd niet voor kan komen of dat je dan minstens bloedarmoede zou moeten hebben. Vraag de waarde die gemeten is. Ook laag-normale waarden kunnen al klachten geven. Dus lage waarden die nog wel binnen het referentiegebied vallen. Ik adviseer je dan je waarde te vertellen op dit speciale forum: http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/index.php Daar wordt je zeker verder geholpen.

label.Geplaatst op 2007-06-09 21:17:16


Hoi Mark, Een tekort aan B12 kan veel klachten geven, zoiezo moet bij een tekort de oorzaak van dit tekort gevonden worden. Eventueel kun je injecties met B12 krijgen. Om in jouw geval zekerheid te hebben zou ik dit even laten testen. Heb dit een jaar geleden ook laten doen en moest toen een aantal weken op de uitslag wachten, weet niet of dit nu nog zo is. Succes hoor, gr. Kristl

label.Geplaatst op 2007-07-25 00:13:45

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren