© 2024 solvo B.V.

Baker\'s cyste

Volgens de huisarts heb ik waarschijnlijk een Baker\'s cyste in m\'n knieholte. Krijg volgende week de uitslag van de onderzoeken, maar ben benieuwd of iemand hier weleens mee te maken heeft gehad wat er aan gedaan is. Alvast bedankt voor de reacties.


Hallo mijn zoon had dit ook eens thv zijn knie en daar hoeft helemaal niets aan gedaan te worden, meestal verdwijnt die gewoon vanzelf. Het is een holte die zich vult met vocht en dit gaat vanzelf weer weg, wat ook bij hem gebeurt is. Alleen als die cyste heeeeel groot is en je last bezorgd zal de arts er iets aandoen.

label.Geplaatst op 2006-01-22 11:11:17


Bedankt voor je reactie. Ik heb wel veel last van die zwelling, pijn met lopen en bukken. De huisarts vermoedt dat die cyste ontstaan is door artrose, daar ben ik erg van geschrokken. Wacht de uitslag maar af en hoop dat er nog iemand is, die dit herkent.

label.Geplaatst op 2006-01-22 16:01:56


Hallo Yolanda, Een aantal jaren geleden had ik ook last van mijn knieholte, bij het buigen van de knie, bij het lopen etc. De huisarts heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis. De Bakerse cyste is verwijderd, en sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad. De operatie verliep ook tamelijk snel en met weinig napijn. Dus ik zou zeggen, vraag de huisarts of hij je doorstuurt, als je zo,n last van je knieholte hebt. Na een simpele operatie ben je ervanaf. Groetjes, Tropical.

label.Geplaatst op 2006-01-27 16:30:22


Hallo Tropical, Ik wilde je graag vragen hoe zo'n operatie gaat. En word je in het ziekenhuis opgenomen, of gaat dat poliklinisch? Kan je daarna wel weer alles doen of is er een herstelperiode? Sorry voor al die vragen....maar er is zo weinig over te vinden op het net. Alvast heel veel dank voor je antwoord. Groetjes, Yolanda.

label.Geplaatst op 2006-01-27 23:04:56


Hallo Yolanda, Door een foutje van mijn kant is de recatie op jouw bericht geplaats als nieuw bericht, ook onder de vermelding bakerse cyste. Groetjes, Tropical.

label.Geplaatst op 2006-01-29 20:03:21

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren