© 2024 solvo B.V.

Betablokkers

hallo ik heb van de neuroloog te horen gekregen dat ik migraine heb,hij adviseerd mij om betablokkers te gebruikken,ik ben hier uiverig voor want dit zou betekenen dat ik elke dag medicijnen moet slikken,er zijn toch ook wel medicijnen die je kunt innemen als je de aanval voelt aankomen?,wie heeft hier ervaring mee?


Ja, er zijn medicijnen die de aanvallen zelf kunnen bestrijden. Het slikken van betablokkers doe je om het aantal aanvallen te verminderen. Die moet je dan inderdaad langere tijd slikken. Je kunt het ook niet doen, maar dan zul je waarschijnlijk vaker een migraine-aanval krijgen.

label.Geplaatst op 2005-10-24 18:46:52


Gs750: houd nou eindelijk eens op met die onzin te verkondigen. Het is overduidelijk dat je totaal geen verstand hebt waar je over praat en dan kun je beter geen adviezen geven. Betablokkers genezen de migraine ook niet. Het brengt het aantal aanvallen omlaag. Migraine heeft ook niets te maken met hoofd en halsspieren. Dat is spierspanningshoofdpijn en dat is over het algemeen duidelijk verschillend van migraine.

label.Geplaatst op 2005-10-25 16:07:25

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren