© 2024 solvo B.V.

Betekenis medische termen

Wie weet de betekenis van onderstaande medische termen: symmetrische flow tibiaplateau endomedullaire femurdeel acromioclaviculair dorsaal femurcomponent Als ik de nederlandse betekenis weet kan ik het verrichte onderzoek lezen. Alvast vriendelijke bedankt. Rinus


Ik zal proberen een paar dingen te \"vertalen\" Sym.flow: gelijke (stroom)snelheid tibia: scheenbeen femur: dijbeen acromioclaviculair (gewricht):gewricht tussen schoudertop en sleutelbeen Dorsaal:tot de rug/rugzijde behorend endomedullaire(pen): Pen ter fixatie in het merg hopelijk is het nu duidelijker,groetjes Nurse

label.Geplaatst op 2006-11-15 09:47:41


bedankt nurse voor je heldere uitleg. Hetrapport is nu door mij te lezen. Rinus

label.Geplaatst op 2006-11-16 00:02:58


Hoi Rinus, Mmmm je hebt volgens mij op meerdere plekken ee onderzoek gehad (??) Symmetrische flow heeft vaak te maken met een vloeistof die is ingespoten. Heb je iets ingespoten gekregen terwijl er rontgendoorlichting was? Maar een symmetrische flow betekent dat deze gelijkmatig is met een andere plek die ze gecontroleerd hebben. Tibiaplateau; dat is de bovenkant van je onderbeen net onder de knie. Je onderbeen bestaat uit twee botten en vlakt dan af waar de knieschijf (Patella) in rust. Acromioclaviculair; dit heeft met het schoudergewricht te maken. Het schoudergewricht bestaat uit meerdere kleinere uitstekkesels, en daar is deze een van. Dorsaal; dat betekend naar de rug toe. Femurcomponent; dit is je bovenbeen Hopelijk kun je nu wat verder met puzzelen

label.Geplaatst op 2006-11-16 18:04:36


Hoi Hi there, De gevraagde betekenis van de mdische termen heeft inderdaad te maken met de uitslag van een total botscan (3 fase scan). Morgens is er eerst een scan gemaakt. Hierna heb ik een injectie gehad waar volgens mij één of andere nuclaire stof is ingespoten. Na 3 uur is er wederom een scan gemaakt van top tot teen en een tweetal van beide knieen. Het onderzoeksverslag en de scan op zowel papier en op cd heb ik opgehaald bij de röntgen om mee te nemen naar een tweetal orthopeden die werkzaam zijn in ziekenhuizen in resp. België (Antwerpen) en in Nederland. Met de uitslag wordt er een besluit genomen wat er eventueel nog gedaan kan worden. Nogmaals dank voor je heldere uitleg. Het is mij duidelijk. mvg. Rinus

label.Geplaatst op 2006-11-17 15:43:17

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren