© 2024 solvo B.V.

Bijwerking efexor

Hallo Ik heb een dringende vraag.. Ik gebruik sinds 4 dagen efexor 75 mg. Ik heb erg veel last van de bijwerkingen.. transpireren, onwerkelijkheid. Maar het ergste is de hoge bloeddruk. Ik werd vannacht wakker met een bonkend hoofd.. ben eruit gegaan van ellende... bloeddruk gemeten.. 205-105. Ik schok hier erg van.. normaal heb ik een bloeddruk van 120-60. De schik is voornamelijk dat ik in het verleden 2 tias heb gehad.. en mijn bloeddruk wel wat laag wil houden.. Ik had de nachtdokter gebeld en gevraagd wat ik moet doen.. Hij zei stop morgen maar met de efexor.. Maar wat nu... ik slik die medicijnen niet voor niks.. En die bijwerkingen kunnen toch over gaan?? Wie heeft ervaring... en wie kan mij hierop antwoord geven.. Doorgaan of inderdaad maar stoppen? Ik had het de eerste dag al toen ik een slaaptablet erbij had ingenomen.. stilnock.. Ik heb de hele nacht wakker gelegen..de 2e dag weer een slaaptablet ingenomen en weer hetzelfde euvel.. dus ik ben daar mee gestopt. Ik gebruik de antidepresiva voor PPD. Dank je wel Emmy


Waarom vraag je het niet even aan de weekend-apotheek of arts, zolang slik je die medicijnen nog niet en dan al zo'n heftige reactie. Meet je zelf de bloeddruk op, de bloeddruk is wel erg hoog, een arts zal dat bevestigen. Bel gewoon even op, je maakt je anders misschien onnodig druk. sterkte! slikte je eerst geen bloedverlagende medicijnen, dat heb ik ergens gelezen.

label.Geplaatst op 2004-10-02 13:50:31


Hallo Yvonne.. Ik had van mijn neuroloog een bloeddrukverlagend medicijn gekregen. Toen ik die begon te gebruiken zakte mijn bloeddruk heel erg.. 100-50. Ik voelde me daar niet erg lekker onder en heb samen met de arts besloten te stoppen met het medicijn. Mijn bloeddruk ging daarna netjes naar de 120-60 en savonds was dat 125-75. Dus best wel mooi. Nu met die efexor had ik vannacht de nachtarts gesproken en die zei stoppen met efexor.. En ja helaas was mijn bloeddruk echt zo hoog. Zelf wel opgenomen. Maar door angst en paniek sloeg mijn bloeddruk gelijk op hol. Dus daarom vroeg ik me af, stoppen of door gaan? Bedankt Emmy

label.Geplaatst op 2004-10-02 14:20:36


Sorry, Heb het over het hoofd gezien, je schrijft inderdaad dat je de nacht-dokter hebt geraadpleegd, maar met zo'n hoge bloeddruk op dat moment is het vreemd dat de dokter dan niet even'jes langskomt, maar goed hij zal wel z'n reden hebben gehad. Maar als hij zegt dat je kan stoppen dan zou ik dat maar doen en maandag je eigen arts iets anders vragen, die op de hoogte is van jouw situatie.(kan je met iemand je angsten bespreken thuis)? Je raakt anders te pas en te onpas van streek en als ik lees wat je zo al hebt lijkt mij dat niet zo verstandig. Sterkte Yvonne

label.Geplaatst op 2004-10-02 17:32:43

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren