© 2024 solvo B.V.

Blaasontsteking wie weet raad ??

Hallo bezoekers van dit forum, ik heb een dringende vraag. Sinds 6 dagen heb ik nu blaasontsteking, en de tabletten zijn nu op (trimetoprim) naar ik heb nog steeds de klachten van blaasontsteking terwijl mijn urine zuiver is van bacterien en bloed. heb wel in het begin bloed geplast of dat nog een wondje is ofzo en die deze pijn veroorzaakt ?? Zijn er mensen die dit herkennen en mij advies kunnen geven ?? Heb alleen pijn in de blaas en een zwaar gevoel maar niet de rug ofzo. Heb net iets gevraagt aan de ass. tegen schimmelinfectiewant die heb ik volgens mij nu ook gekregen. Kan die misschien dezelfde klachten geven.Wie helpt me ?? bedankt alvast.


Hallo Venneke, Bij een schimmelinfectie moet je last hebben van een "verschrikkelijke" jeuk, je weet zeker dat het geen blaasontsteking is, ik heb eens 3 maal achter elkaar blaasontsteking gehad, maar dat ging wel gepaard met ieder keer die verschijnselen wat een blaasontsteking kan geven zoals telkens aandrang en dat er eigenlijk niets komt en bij de derde keer plaste ik eigenlijk alleen maar bloed. Vaak zijn de medicijnen ook gericht tegen een schimmelinfectie maar een schimmelinfectie duurt veel langer. Ik ben daarvoor nooit naar een arts gegaan, ik had o.m. ook last van een overmatig afscheiding wat ook kan horen bij een schimmelinfectie. Loop er niet te lang mee door, het is alleen een kwelling en er kan iets tegen gedaan worden. Artsen zien dit zoveel in hun praktijk, voor hun is het heel gewoon geworden. Ik hoop dat ik je wat wijzer heb gemaakt, zo niet dan hoor ik het wel. Sterkte!

label.Geplaatst op 2007-11-17 21:57:24


Hoi Josefientje. Bedankt voor je reactie. Ik heb nog steeds dat beetje zeurige gevoel in de blaas. Het gevoel van een beginnende blaasonsteking zo voelt het ongeveer. De schimmelinfectie is weg nu, daar heeft het blijkbaar ook niet aan gelegen dan. Heb meestal een schimmelinfectie na een antibioticakuur. Het zeurt nu nog steeds en als het koud is word het ook heftiger. Ik heb granberry tabletten van dr. Vogel gehaald bij de apotheek en neem er nu 2 per dag in en drink heel veel. Maar als ik aandrang krijg moet ik snel gaan anders doe ik het in de broek. Moet morgen toch naar de huisartsenpraktijk voor mijn B12 injectie en neem gelijk de urine weer mee. Maar zien wat eruit komt maar ik denk niks want de urine is harstikke helder en ruikt niet naar een ontsteking. Vorige week is de urine op kweek gezet en er zat niks meer in was schoon dus. Vraag ik morgen nog maar eens op kweek te zettenheel erg bedankt voorje reactie Josefien. Ik hoop dat er snel een eind aankomt en dat die blaas weer rustig word.

label.Geplaatst op 2007-11-20 14:54:03


He, da's raar nu heb ik de naam mulleke ineens inplaats van venneke. Maar ik ben wel dezelfde persoon Josefien.

label.Geplaatst op 2007-11-20 14:55:34


Maakt niet uit, ik begrijp je zo ook wel. Dit is ook niet mijn ware naam, doe ik dat, dan is er wel iemand die mijn naam gaat misbruiken zoals in het verleden is gebeurd. Ben benieuwd hoe de uitslag is van je urineonderzoek. Ik ga morgen ook, vorig week vrijdag had ik weer blaasontsteking, normaal laat ik het nooit controleren als ik zie dat het weer zuiver is en niet meer troebel en ook als de klachten weg zijn. Maar kreeg nu van mijn huisarts te horen dat ik het nu wel echt moest doen omdat er maar 5 weken tussen zat tussen de vorige en dat van nu. Dat kwam door de waarneemster, de urine was troebel, maar kreeg van haar te horen dat het niet zo was op een woensdag, ben toen zaterdag maar naar de huisartsenpost geweest, dat is maar een paar stappen lopen, waar bleek dat het wel zo was, ik had niet anders verwacht. Maar omdat ik ermee doorgelopen was, waren de klachten erg gaan opspelen en op de laatste dag van de kuur was het nog niet helemaal over, dus vandaar dat het weer snel terugkomt. Van de waarneemster die vroeg wat voor klachten ik had, kreeg ik te horen dat het wel alle klachten had van een blaasontsteking en dat ik het dan de volgende dag maar even weer moest brengen. Maar dan is mijn vertrouwen toch wel weg in haar, ik heb nooit geen goed gevoel bij haar, maar nu weet ik welke dagen zij er zit en kan evt. naar een andere vervanger waar ik wel veel vertrouwen in heb. Groetjes van .... en good luck.

label.Geplaatst op 2007-11-21 23:20:34


Hoi Josefientje. Wil even laten weten dat het sinds vanmorgen ook bij mij weer raak is met een blaasontsteking. Weer eentje waar je U tegen zegt. van het ene op het andere moment ging ik weer kapot van de pijn. vreselijk. De kippevel over mijn rug. Het werkelijk een druppeltje urine naar de huisarts gebracht maar dat was voldoende om de dignose van een fikse ontsteking te stellen. Nu heb ik een kuur van, schrik niet, 14 dagen.Ceclor van 250 mg.en dat 4 x daags. Niet lekker, zeker niet omdat ik al meerdere tableten standaard moet slikken en daar komen deze nog bij. Een dagtaak aan pillen dus op dit moment. Maar goed als het dan ook weer goed is heb ik het er graag voor over. De grandberrytabletten hebben dus ook niet geholpen. Ik geloof daar ook niet zo in eerlijk gezegt. God wat zullen die 14 dagen van slikken lang gaan duren, ik zie er echt tegenop. Hoe is het met jou afgelopen Josefien ?? Groeten van hier. Oja, nog even, wat mijn nickname betreft dat komt omdat ik in het verleden al 2 x met een andere naam heb aangemeld.

label.Geplaatst op 2007-11-23 15:36:38


hoi, Blaasontsteking wordt vaak met een korte kuur Antibiotica behandeld. Soms leg je daarmee tijdelijk de bacterie even lam, maar kan na de kuur weer actief worden. Je hebt een langere kuur gekregen, lees ik. Wat ook helpt na de kuur preventief voor de nacht 1 tabl antibiotica, want dan blijft de urine het langst in de blaas. En je moet heel goed drinken, minimaal 2 liter, vitamine c 1gram/of granberry sap. Je moet de urine aanzuren. Anders wordt het tijd om naar de uroloog te gaan om uit te zoeken wat er aan de hand is.

label.Geplaatst op 2007-11-26 10:01:14


Hallo D.H.voor je meedenken. Ik heb nu Ceclor 250 mg. 30 stuks en 4 x per dag om de 6 uur dus ook 's nachts. Ben nu op de helft van de kuur maar helemaal weg is het nog niet. Heb vanmorgen even naar de ass. van de HA gebeld en zij vertelde dat de kuur echt eerst moet op zijn om vast te stellen of het wel of niet helpt. Dus ik ga door met slikken. Ik ben namelijk bang dat ook deze antibiotica niet zal helpen, heb dat nu namelijk al 3 x meegemaakt met Trimetoprim en dat ik er een kuur achteraan moet hebben net xla nu het geval was. Begin bang te worden dat deze ook niet zal helpen, misschien maak ik me zorgen om niets. Je advies om voor het slapen gaan een antibiotica te slikken als preventie is wel een goed idee, weet alleen niet of de HA dat zal doen want dan schijnt de bacterie immuum te worden voor die antibiotica. Anders zou ik er natuurlijk wel voor in zijn. Ben in het verleden ook al geopereerd voor blaasontsteking. Er bleef altijd iets urine achter in de blaas zodat achter een richeltje bleef hangen. Toen is dat richeltje opengesneden zodat er geen urine meer achterbleef. Dat is al 25 jaar geleden gedaan. Misschien moet ik me niet zo bang maken en positief tegen deze ceclor aankijken ik maak me alleen maar enorm depri zo. heb je toevallig ook gehoord van dat middel waarvan eerder in mijn reactie's op werd gewezen ?? groetjes van hier.

label.Geplaatst op 2007-11-27 13:56:21


Ik had eigenlijk een vraagje, weet alleen niet zo goed waar ik dat moet plaatsen dus doe het hier maar! Ik heb beginnende blaasonsteking. Sinds ik blaasonsteking heb heb ik ook jeuk onder mijn voeten, ik wilde eigenlijk weten of er een link zit tussen deze twee? Ik weet wel dat als je nieren niet goed werken dat je ook jeukklachten kan krijgen? Wie kan mij hier wat meer over vertellen?

label.Geplaatst op 2008-07-01 20:10:33

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren