© 2024 solvo B.V.

Blauwe plekken op binnenkant arm na bloedafname

Vorige week woensdag (8-12-2004) heb ik bloed laten afnemen om mij te laten her-keuren als bloeddonor bij een van de Sanquin vestigingen. Tijdens het prikken en de afname had ik totaal geen last (het waren maar 3 buisjes & het prikken was pijnloos). Een dag later, ontstond rondom de plek waar geprikt was een blauwe plek. Deze zit er nog steeds. Heeft iemand dit vaker gehad, en vooral, zo lang na de afname?


Ik ben ook iemand die regelmatig blauwe plekken overhoudt door bloed te laten prikken. Bij mij houden die blauwe plekken dan soms ook zolang aan. Soms dan voel je niks van de naald, maar hou je er toch een flinke blauwe plek aan over. Dat is mij ook wel eens gebeurd. Ik kan me nog een keer herinneren, een paar jaar geleden in de zomer. Ze hadden aan 1 kant bloedgeprikt, maar dat mislukte. Toen namen ze de andere arm, maar dat ging ook niet echt lekker. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar het resultaat was wel op iedere arm een enorme blauwe plek. En aangezien het zomer was, liep ik met korte mouwen. En de mensen maar kijken....... haha

label.Geplaatst op 2004-12-14 15:06:36


Een gerustgesteld mens telt voor twee! Dank je. Normaal ben ik nooit zo "gefixeerd" op vreemde reacties van mijn lichaam, maar na een ongeluk (ik op fiets, gesandwitched tussen een rijdende en geparkeerde auto) heb daarna wel meer vreemde dingen ontdekt die nergens te herleiden zijn. Dus wellicht toch gerelateerd aan het bewuste ongeluk (nu ca. 1,5 jaar terug).

label.Geplaatst op 2004-12-14 19:15:00


hoi, de blauwe plek ontstaat doordat na het bloed afnemen de ader niet goed dichtgedrukt is. daardoor kan het zijn dat er nog een beetje bloed door het vat sijpelt.

label.Geplaatst op 2004-12-26 12:43:52

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren