© 2024 solvo B.V.

Bloed armoede door B11 oftewel foliumzuur

Ik heb al 18 jaar een lichte vorm van bloedarmoede. Al mijn bloedwaarden zijn perfect, behalve het ijzergehalte in mijn bloed zelf HB = 6,9 (hemoglobine). Dus aanmaak, vorm, aantal alles is goed. De oorzaak is niet bekend. Nu heb ik ineens een foliumzuurtekort. Ik zie vrij bleek, verzuur snel in spieren, bij sport maar ook bij hele normale dagelijkse inspanningen. Mijn ongesteldheid is bijna nihil door gebruik van een spiraaltje, maar het beeld verbeterd niet. Graag jullie reactie.


Je moet ook kijken wat je B12 spiegel is. Je kunt n.l. een B12-tekort hebben bij een normaal bloedbeeld. Ook de B12-waarde kan nog binnen de referentiewaarden zitten, terwijl er toch sprake is van een tekort aan B12 op weefselniveau. Kijk op deze link: http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/actueel.htm

label.Geplaatst op 2006-02-09 15:07:45

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren