© 2024 solvo B.V.

Bloedarmoede

Hoi, Paar maanden geleden is geconstateerd door bloed te prikken dat ik veel ijzer te kort heb, waarna ik pilletjes van de huisarts gekregen heb en na 1 maand moest ik het weer laten controleren. Heb gedaan, bleek wel een verbetering te zijn maar moest ik met de pilletjes doorgaan en na 1 maand weer bloed prikken. Afgelopen week kreeg ik te horen dat de ene long goed was maar de andere wat verslechterd was, maar de huisarts zei dat ik moest stoppen met de medicijnen en dat na een paar maanden over moest zijn, dus weer mijn bloed laten controleren. Ik vind het wel raar dat ik geen medicijnen verder krijg! Wat ik zelf weet is dat ik vanaf kleins al aan bloedarmoede leid, maar zo erg als nu heb ik het nog nooit gehad. Was veel moe, geen zin in niets, ook de pheiffer gehad. Probeer zoveel mogelijk gezond te eten, sport niet maar beweeg me wel de hele dag. Toen ik de pilletjes slikte, had ik meer energie. Nu, heb ik weer geen energie. Heeft er iemand tips voor mij, hoe ik dit op kan lossen (bedoel de bloedarmoede) of denken jullie dat ik naar de huisarts terug moet? Ik ben wel bang dat er iets anders kan zijn! Groetjes melani


Hoi Melani, Is je bloed wel eens getest op vitamine B12 en foliumzuur? Kan ook bloedarmoede veroorzaken. Bij een B12-tekort heb je mogelijk de ziekte van Addison-Biermer. Henk

label.Geplaatst op 2005-06-09 14:15:59

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren