© 2024 solvo B.V.

Bloeddonor worden...

Ik wil graag bloeddonor worden. Ik heb de folder gelezen en blijf twijfelen of ik bloed mag geven als ik een eetstoornis heb. Ik heb geen ondergewicht & ben niet meer in behandeling. Weet iemand hier een antwoord op?


Altijd voordat je bloed wilt doneren word er een test gedaan om te kijken of er geen afwijkingen in zitten (ziektes, bloedarmoede, diabetes, enz) Dus die moet je eerst ondergaan.

label.Geplaatst op 2006-06-13 08:22:10


Hoi Yasmine, Je kan ook nog op hun website kijken of ze eerst nog even bellen, als je hier onzeker over bent. Maar je komt sowieso eerst nog bij een arts voor een (kleine) medische keuring, voordat je de eerste keer bloed mag geven. Daarna krijg je nog een hele lange vragenlijst, maar daar moet je je niet door laten afschrikken hoor. Goed van je, dat je bloeddonor wilt worden! Groetjes, Yolanda.

label.Geplaatst op 2006-06-14 22:12:34


Bedankt voor jullie reacties, ik ga het idd gewoon proberen!

label.Geplaatst op 2006-06-23 19:28:29


Hallo, ik ben ook bloedonor sinds 23 jaar en heb al 48x gegeven. sinds 5 jaar ben ik plasmadonor. Ik ben onlangs geopereerd en mag toch weer in september bloed geven. Je kunt op hun site informatie krijgen en ook eventueel inschrijven om donor te worden. typ www.sanquin.nl en klik op deze pagina op \"donor\" en dan links op \"aanmelden\" probeer deze link uit of kopieer hem naar de adres balk om te gaan kijken. Op de keuring moet je een vragenlijst invullen, er zijn heel persoonlijke vragen bij, maar dat moet geen reden zijn om niet te gaan. Bij de eerste keer wordt je uitgebreid gekeurd en kom je bij een arts

label.Geplaatst op 2006-07-12 14:28:22

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren