© 2024 solvo B.V.

Bloeddruk

Wat is de \'perfecte\' bloeddruk? Tussen welke waarden kun je het beste zitten? Wat is er ongezond aan een bloeddruk die hieronder zit en wat is er ongezond aan een bloeddruk die hierboven zit? Bedankt!


120/80 of andersom is goed dat zei mijn huisarts altijd Ik had eerst een te hoge bloeddruk 160/100 dat is dus duidelijk te hoog

label.Geplaatst op 2003-09-13 12:35:05


het is ook afhankelijk van de leeftijd hoe hoog een bloeddruk zou moeten zijn. je kunt niet zeggen dat die hoogte van bloeddruk voor iedereen de juiste is.

label.Geplaatst op 2003-09-13 12:50:48


Ik ben 27 mijn moeder was 43 toen ze overleed en die moest dezelfde bloeddruk hebben ze zeiden in het ziekenhuis 80/120 dat is perfect

label.Geplaatst op 2003-09-13 13:38:46


140/80 is de grens

label.Geplaatst op 2003-09-15 12:50:56


100/60 heb ik, of 100/70, maar ik heb soms een te lage bloeddruk, dat schijnt niet erg te zijn als je half de 40 bent...... beter dan een hoge, hoewel je wel duizelig kan zijn daarvan. Wat is eigenlijk slecht aan een te lage bloeddruk? Is dat gevaarlijk, behalve dat je soms flauw kan vallen en dropjes bij je moet hebben?

label.Geplaatst op 2003-10-07 20:58:19

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren