© 2024 solvo B.V.

Bloeddruk

hoe erg is het om een te lage bloeddruk te hebben? bij mij is vandaag de bloedruk gemeten i.v.m. medische keuring. en daar uit bleek dat mijn onderdruk aan de lage kant was 65 om 120. wat kan ik hier aan doen?


Waarom heb je dat niet meteen gevraagd? In ieder geval is je bloeddruk prima. Geen zorgen.

label.Geplaatst op 2004-11-19 20:37:40


beste co fijn dat je op mijn bericht heb gereageerd. maar wat is een goeie bloeddruk? wat ik de laatste week wel merk dat ik veel moe ben en veel moet plassen? zou dit met mijn bloeddruk te maken kunnen hebben?

label.Geplaatst op 2004-11-20 18:46:28


Hoi, Jou bloeddruk is heel goed Leeftijd en leefgewoonte speelt een belangrijke rol. Wat ik weet is dat 70/120 zo rond om deze 2 waarden je bloeddruk goed is. wat ik weet is dat wanneer beide normen onder de 100 komen je een verlaagde bloeddruk heb (duizelig, flauwvallen e.d. omdat er teweinig zuurstof in de hersenen komen en flauwvallen een reaktie is hierop) wat ik weet is dat bij hoge bloeddruk is wanneer beide normen boven de 100 uitkomen met name de onderdruk en vervolgens je lichaam opgejaagt wordt, hoofdpijnen. dus als jouw bloeddruk deze waarden hebben zou ik me helemaal geen zorgen maken en je klachten niet op die bloeddruk toerekenen. groetjes Libel

label.Geplaatst op 2004-11-22 12:40:00


vandaag weer bij de huisarts geweest om mijn bloeddruk te laten meten. dit keer was die weer lager en moet ik vrijdag weer komen. de bloeddruk was 65 over 95. hij vond hem nog al laag. ik moet dan ook van hem hel erg kalm aan doen. ik mag niet werken dus zit ik de ziekte wet. maar wat als het vrijdag nog te laag is moet ik dan worden op genomen? ik heb wel klachten maar die vallen nog wel mee vind ik zelf. *af en toe dyizeli * moe * weinig eetlust,en weinig drinken

label.Geplaatst op 2004-12-01 22:31:14


Hallo jolanda, wat is een goede bloeddruk? Deze is afhankelijk van veel factoren, zoals leeftijd endergelijke. De bloeddruk wat jij hebt is prima. En je klachten van veel plassen en moeheid zijn niet afkomstig van je bloeddruk. Als je een lage bloeddruk of bloeddrukdaling krijgt dan merk je dat je duizelig bent bij opstaan. of als je een licht gevoel in je hoofd krijgt. ik hoop dat je hier voldoende informatie mee hebt. groetjes joyce

label.Geplaatst op 2004-11-22 05:00:19


Over het algemeen heb je van een afwijkende bloeddruk weinig klachten. Er zijn mensen die met 60/40 prima rondlopen en alles kunnen doen. -lage bloeddruk: daar kan je je wat duizelig bij voelen, licht in het hoofd bij opstaan. Dit hoeft echter niet!! -hoge bloeddruk: ondanks de populaire gedachte dat dit hoofdpijn geeft is dat NIET waar. Hoge bloeddruk geeft eigenlijk geen klachten.

label.Geplaatst op 2004-11-22 23:14:55


ik vind een bloeddruk van 95/65 niet echt vreselijk laag, je moet je niet al te veel zorgen maken gr. marieke (vpk)

label.Geplaatst op 2004-12-02 15:59:03

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren