© 2024 solvo B.V.

Bloeddruk

hoi ik ben vandaag bij huisarts geweest bloeddruk gemeten 105/145 is dat hoog kan gevaarlijk zijn ? ik heb medecijnen gekregen carvedilol 6,25 wie weet hier wat van ? bedant alvast ..


je bloeddruk is inderdaad veel te hoog, maar goed dat je er medicijnen voor krijgt.caleverdol wordt inderdaad ook gebruikt voor een te hoge bloeddruk. Dan met name van niet rokende mannen onder de vijftig jaar. Als men dit middel tegen verhoogde bloeddruk gebruikt kan men pas na een week of zes beoordelen of het enig effect heeft. Men dient te bedenken dat men het middel slikt om mogelijke latere complicaties te voorkomen.hopen dat het bij jou ook effect heeft dan!

label.Geplaatst op 2004-12-28 18:25:49


Voor je bovendruk is een rekensommetje: het mag 100 plus je leeftijd zijn. Dus als je 40 jaar bent, mag je bovendruk 100 + 40 = 140 zijn. Maar niet hoger. Je onderdruk mag niet hoger zijn dan 100.

label.Geplaatst op 2005-01-12 23:21:11


hoi met ap ik heb even voor je opgezocht wat carvedilol is carvedilol is een niet selectieve betablokker van de derde generatie. het word gebruikt als behandeling bijstabiele agina pectoris. ook bij de behandeling van hoge bloeddruk dan met name van niet rokende mannen onder de vijftig als men dit middel tegen verhoogde bloeddruk gebruikt kan men pas na een week of zes beoordelen of het enig effect heeft men dient te bedenkendat men het middel slikt om mogelijke latere complicaties te voorkomen ook bij de behandeling van hartfalen speelt een rol vekrijgbaar onder de merknaam eucardic als je nog meer wil weten dan hoor ik het wel apdeheus@quicknet.nl

label.Geplaatst op 2005-01-19 00:30:20

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis