© 2024 solvo B.V.

Brughoek tumor

HALLO ALLEMAAL, IK HEB EEN BRUGHOEK TUMOR MAAR TOTaal 11 tumoren ik moet vrijdag naar het zeikenhuis.ik ben er bang watze gaan zeggen over mijn tumor brughoek tumor want ik wil het laten bestralen maar ben erg bang misschien weten jullie meer ik hoop het liefs wen


Hoi, Veel info over kanker kun je vinden op www.kanker-actueel.nl Hier kun je ook vragen stellen. Ook op www.oncoline.nl kun je veel info vinden. Waar zit een brughoek tumor?? Sterkte, groet, Marian

label.Geplaatst op 2005-12-12 22:39:29


Een brughoektumor is een over het algemeen zeer langzaam groeiende goedaardige tumor van de gehoors/evenwichtszenuw. Voornaamste klacht is minder worden van het gehoor aan de aangedane zijde. Behandeling varieert nogal. Soms wordt er niet behandeld, omdat de tumor erg langzaam groeit. Dan wordt er eventueel in een later stadium behandeld. Soms wordt er meteen behandeld. Dit kan zowel bestraling als een operatie zijn. Afhankelijk van de lokalisatie, leeftijd van patient en toestand van het gehoor wordt een keuze gemaakt. Maar bedenk je goed: het is een GOEDaardige tumor.

label.Geplaatst op 2005-12-12 23:47:28


weet je zeker dat je 11 tumoren hebt? dat lijkt mij nogal veel voor een brughoektumor.? mijn schoonzusje had ook een brughoektumor, wel 10 jaar geleden en toen werd de schedel nog opengemaakt en de tumor weggehaald,misschien zijn de behandelmethoden nu veranderd na tien jaar. Het gaat erg goed met haar hoor en ze heeft nergens meer last van. Co gaf je al antwoord, een brughoektumor is zelden of nooit kwaadaardig.Heeft de arts dat niet aan je verteld? En heb je geen hoofdpijn dan? Sterkte

label.Geplaatst op 2005-12-28 22:09:12


Van een brughoektumor krijg je geen hoofdpijn. Zoals ik al zei, wordt zo'n tumor tegenwoordig veel minder weggeopereerd. Andere mogelijkheid is inderdaad de genoemde bestraling. Werkt prima. Elf tumoren lijkt me veel. Zo'n brughoektumor is er maar een. Maar een brughoektumor komt wel vaker voor in het kader van neurofibromatose. Deze aandoening wordt o.a. gekenmerkt door veel kleine tumoren uitgaande van voornamelijk zenuwen, maar ook centraal in de hersenen, meestal goedaardig.

label.Geplaatst op 2005-12-30 22:54:13


Co, hartelijk dank voor je uitgebreide informatie!!!!!!

label.Geplaatst op 2005-12-14 22:16:37

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren