© 2024 solvo B.V.

Buikklachten(PDS)

Ik heb een vraag ik heb heel vaak al last van buikklachten, steken in mijn maag(darmen!), kramp enz.. Nu had ik gisteren koorts/griep en voel me nog niet optimaal. Maak me ook een beetje druk om eigenlijk weinig. Maar nou lijkt mijn maag/darmklachten alleen maar erger zijn te geworden. Enorme pijnscheuten, zelfs als ik net op sta van even wezen liggen(ben erg moe/niet lekker). Mijn huisarts heeft ooit verteld dat ik een spastische dikke darm heb. Goed, okee? Maar wat kan ik ermee? Gaat dit nog weg, vanzelf? Want mijn pijnklachten zijn echt niet fijn.Ik krijg alleen dompiridon(tegen misselijkheid o.a.). Ik val ook wel af, niet schrikbarend maar toch. \\\'s Ochtends ben ik echt misselijk, zelfs koffie staat me dan tegen. Terwijl ik toch best wel een koffieleut ben. Is PDS te verhelpen? Wat anders dan ibroprufen/paracetomol kan ik gebruiken tegen de pijn. Morgen moet ik werken eigenlijk zie ik er er best wel tegenop, ben niet lekker. Maar vooral die krampen/steken, daar voel ik me niet goed bij!!! Ik ben 29 jaar. Is dat niet te jong voor PDS?


heej! ik ben 17 en ook ik heb PDS. het is niet meer te verhelpen, je moet veel vezels eten en heel veel water etc drinken. dit was voor mij niet genoeg, ik bleef klachten houden. ik heb nu acupunctuur en dat helpt ontzettend goed. het lijkt heel eng, maar het valt best wel mee! voor meer info over de ziekte en acupunctuur kun je kijken op mijn website, www.buikklachten.nl. groetjes, ingrid

label.Geplaatst op 2004-09-16 08:54:29


Co, heeft het wel eens eerder geschreven, dat.. als ze niet precies weten wat er aan de hand is.. dan is het een spatische dikke-darm, dat komt op elke leeftijd voor. Wat niet wil zeggen, dat het niet heel onaangenaam is. Heb er zelf ook last van. Drink veel water, eet bruin- brood, peulvruchten en goed in beweging blijven. (wat ik zelf helaas niet kan). Dat was het advies van de internist aan mij. Heb je al eens een darm-onderzoek ondergaan?

label.Geplaatst op 2004-09-16 18:05:02


Hoi, Ik heb jarenlang last gehad van PDS en het kan heel erg lastig zijn. Misselijkheid, buikpijn, moeheid e.d. zijn allemaal verschijnselen die erbij horen. Regelmaat in je leven is belangrijk. Goed en op gezette tijden eten en wat het meest belangrijke is, heeeeelllll veel water drinken. Ik heb jarenlang metamucil gebruikt in combinatie met duspatal. Dit heeft mij erg geholpen. Nu weinig klachten meer. De darmen blijven wel altijd gevoelig, maar daar is goed mee te leven. sterkte. groet, Rota

label.Geplaatst op 2004-09-17 10:02:24


Je bent absoluut niet te jong voor IBS (of PDS, of spastisch colon). Er staat in meerdere posts wat uitleg over deze aandoening, dus zoek even op "IBS". Nog een advies: probeer niet teveel naar deze aandoening te leven. Nogal eens hebben mensen met deze aandoening (en andere aandoeningen waar geen medische verklaring voor is) hun ziekte tot een soort levensdoel verheven. Om andere mensen (bv omgeving) ervan te overtuigen dat het echt zo is, om als maar te zoeken naar allerlei behandelingen (ook in het alternatieve circuit) die toch niet werken. De klachten zijn er. Daar kun je niets aan doen. Je kunt maar het beste met behulp van "trial en error" kijken wat een gunstige en wat een negatieve invloed heeft. Dat leer je vanzelf en dat is toch echt het beste.

label.Geplaatst op 2004-09-16 22:54:04

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren