© 2024 solvo B.V.

Buikpijn

Ik heb al enkele weken in aanvallen verschrikkelijke last van buikpijn in mijn rechterbovenbuik, dit gaat gepaart met misselijkheid, winderigheid en last van opboeren. Het duurt meestal maar een paar uur en dan vooral na het eten en daarna is de pijn weer weg. Wat zou dit kunnen zijn ? Ik durf niet naar de huisarts te gaan daarom dat ik mijn vraag hier stel. Gr Claudje.


mogelijk iets met je darmen, aangezien alleen je lever op deze plaats zit en deze zuivert alleen je bloed. dus ik denk dat het je darm is. (weet je zeker dat het aan je rechterkant zit? aan de symptomen te horen zou het namelijk ook iets met je maag zijn.) ik raad je toch wel even aan om naar de huisarts te gaan, deze kan dan aan je buik voelen, drukken en/of luisteren op deze wijze kan hij goed inschatten wat er aan de hand is. mocht je je schamen voor je eigen huisarts dan zou je in het uiterste geval naar een andere huisarts kunnen gaan. ik hoop dat je snel van je probleem af komt. sterkte, The-elf

label.Geplaatst op 2005-11-30 15:29:08


Hartstikke bedankt allebei. Ik ben gisteren toch maar met een brok in mijn keel naar de huisarts toe gegaan en toen hij op mijn bovenbuik drukte vloog ik zowat tegen het plafon op. Hij denkt dat het te maken kan hebben met inderdaad mijn lever of mijn galblaas. Vandaag heb ik bloed laten prikken wat zeker geen pretje was want dat mens heeft me 5 keer moeten prikken voordat ze 2 buisjes vol had. Voor donderdag heb ik weer een afspraak bij mijn huisarts en dan gaan we bespreken wat er uit het bloedonderzoek is gekomen.

label.Geplaatst op 2005-12-02 15:07:12


Klinkt alsof het inderdaad van de galblaas afkomstig is (galstenen). Overigens zie je het meest galstenen bij de vier F-en: Female Fertile Forty Fat Kortom: dikke vrouwen van veertig die kinderen hebben gehad. Uiteraard kunnen galstenen bij iedereen voorkomen, maar het meest in deze bevolkingsgroep.

label.Geplaatst op 2005-12-03 23:43:53


In je rechterbovenbuik zit niet alleen een lever, maar ook een galblaas.

label.Geplaatst op 2005-11-30 23:32:23


klopt, maar deze heeft in dit geval denk ik weinig te maken met de symptomen, maar toch bedankt ella. iedere aanvulling kan belangrijk zijn! groetjes, The-elf

label.Geplaatst op 2005-12-02 12:51:29

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren