© 2024 solvo B.V.

Buiten adem

Mijn vader (52) is altijd heel gezond: hij sport veel, weegt geen grammetje te veel, drinkt niet, rookt niet, etc. Maar.... Toen hij afgelopen week begon met hardlopen kon hij niet eens 50 meter volhouden, terwijl hij normaal rustig 10km loopt. Hij kreeg zomaar verzuring in de benen zei hij en hij had het ook benauwd. Ook met traplopen en volleyballen heeft hij het ineens benauwd en hij moet er zelfs even bij gaan zitten! Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt bij hem; ik snap er niets van! Wat kan er aan de hand zijn? Als hij naar de dokter gaat, wat zou hij dan voorgeschreven kunnen krijgen en wat voor \'onderzoeken\' gaat de dokter misschien doen?? Vast bedankt voor het antwoord. Sas. (als baby had mijn vader last van dauwworm en lichte bronchitis)


Ik zou inderdaad maar even langs de huisarts gaan,want dit is niet normaal.De huisarts zal longen en hart beluisteren en evt een longfoto laten maken. Heeft hij toevallig ook dikke voeten? Het kan zijn dat hij vocht vasthoudt of misschien inderdaad last van bronchitis of een longontsteking.De huisarts zal dan kunnen kijken of hij medicijnen nodig heeft.Laat je vader zich ook even temperaturen,dan weet je gelijk of er ook verhoging of koorts is.

label.Geplaatst op 2006-06-28 21:11:25


Hij heeft verder helemaal geen klachten. Dus ook geen dikken voeten of iets dergelijks... Groetjes, Sas.

label.Geplaatst op 2006-06-28 22:40:24

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren