© 2024 solvo B.V.

Bulten in onderrug

ik ben een meid van 25 jaar en loop al zo\'n 3.5 jaar met rugklachten rond; bulten in de onderrug ter hoogte van mijn bekken. ook heb ik de spier die rechts langs het ruggengraad loopt opgezet en kan zich niet meer ontspannen, ik heb het idee dat dat de boosdoener is. Ik heb diclofenac van de huisarts gekregen en al verschillende keren fysio, maar het baad allemaal niet. Kent iemand dit en zo ja, waar kan ik dan wel terecht voor goede hulp, want de huisartsen doen niet eens de moeite voor een eventuele scan. alvast bedankt.


Een scan heeft geen zin. Daar zie je niets op en het heeft geen consequenties. Wat betreft die spierpijn: - het is goed om je houding te verbeteren (misschien dat de fysiotherapeut je hierin al begeleid heeft, anders is dit misschien een opgave voor een mensendiecktherapeut; fysio heeft verder ook geen zin behalve houdingsverbeterende tips en oefeningen) - wat betreft die spanning in de rugspieren kan het nuttig zijn om \'s avonds 10 mg amitriptyline te slikken. Dit is een antidepressivum, echter dan in veel hogere concentraties. In lage concentraties wordt het veel gebruikt ter ontspanning van spieren. Dit moet je echter \'ns met de huisarts bespreken. Verder is er niet veel aan te doen. Nogmaals, een scan heeft geen zin.

label.Geplaatst op 2004-07-20 22:26:58

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren