© 2024 solvo B.V.

Colonscopie

wie kan mij gerust stellen ik moet een colonscopie ondergaan en ik heb het al eerder uitgesteld omdat ik er zo erg tegen op zie ik heb heel veel moeite met drinken en aangezien de klean prep niet lekker is word het denk ik een ramp mag je daar net zoveel siroop bij doen als je zelf wilt. mijn internist wil het eventueel ook via een sonde doen maar dat durf ik al helemaal niet. ik moet het gewoon doen ik ben voor de negende keer op een jaar tijd aan een fistel geopereerd en ik heb heel erg veel last van diarree de chirurg vond het daarom ook noodzakelijk om te kijken of ik chronische darmontstekingen heb en anders om de fistelgang op te sporen. nou zeggen ze dat je een roesje kan krijgen maar ik hoor heel vaak de verhalen dat ze het roesje geven en dat ze dan direct het onderzoek doen kan dat roesje dan niet een half uur van te voren worden gegeven en weet iemand of het echt niet met twee glaasjes bitterzout kan of met pillen ik moet zometeen naar de internist en wil hem alle mogelijkheden voorleggen om zo de beste oplossing voor mij te zoeken anders ben ik bang dat ik weer een week naar de klean prep ga zitten kijken en het uitendelijk weer af bel maar ik wil heel graag weten wat er van binnen aan de hand is. nu vraag ik mezelf ook af als er ontstekingen zouden zitten doet het onderzoek dan niet nog veel meer pijn en ik heb al een mri gehad en gewone darmfoto\'s zou dat niet genoeg zijn want daar konden ze niets op zien.


Het is beter dan wonderolie en dat donkerbruine spul als je al een probleem hebt met drankjes innemen dan heb je inderdaad een probleem. Niet te veel siroop anders wordt je misselijk. Vul vast een fles en doe daar wat siroop bij, kijk of het genoeg is bij het eerste glas, anders doe je er wat siroop bij. Wat ik deed, mijn neus dichtknijpen en alles in een keer wegdrinken, moest wel kokhalsen, maar je moet het toch innemen anders kan je weer opnieuw beginnen, voor zo'n onderzoek is het nu eenmaal nodig dat je darmen geheel leeg zijn. Als je na een tijdje, na het innemen van de drankjes naar het toilet moet en de aandrang wordt te heftig, let dan goed op je ademhaling, anders wordt je duizelig. Tijdens het onderzoek proberen zoveel mogelijk te ontspannen. Wens je veel sterkte. Yvonne

label.Geplaatst op 2004-07-26 19:04:34


Hallo Pukje, In april 2004 heb ik een colonoscopie gehad. Door alle verhalen die je er over leest en hoort zag ik er best tegen op. Om te beginnen viel het drinken van de Klean Prep me al erg mee. Ik had er wat aardbeiensiroop door gedaan. Van de colonoscopie heb ik niets gemerkt want ik kreeg een roesje. Als de vloeistof ingespoten wordt ben je zo weg. Toen ik weer bij kwam was het onderzoek klaar. Ik hoop dat jij het net zo ervaart. Veel sterkte, Nellis

label.Geplaatst op 2004-07-26 19:58:53


het onderzoek is een coloscopie en het duurt zeker geen tien minuten het onderzoek duurt 30 tot 45 minuten en het gaat met een roesje dmv dormicum via een infuusnaald. ik moet maandag beginnen met de kleanprep en dinsdag moet ik naar de dagbehandeling ik moet er om twaalf uur zijn dan word ik eerst voorbereid met een infuusnaald enzv en dan na het onderzoek moet ik nog een paar uur uitslapen. een ding vind ik wel fijn dat ik meteen die dag de uitslag krijg. maar nu mag ik de klean prep met siroop drinken maar op de inname tips staat dat dit uitsluitend siroop moet zijn zonder sorbitol maar volgens mij staat er op iedere fles siroop sorbitaat is dit nou hetzelfde of wat is dat. ik heb gewoon de goedkoopste fles genomen de plastic fles van ah wie weet welke ranja het beste is.

label.Geplaatst op 2004-07-30 10:22:05


Hallo Pukje, ik ben het met de vorige schrijver eens het lijkt allemaal erger dan het is, die drank valt niet mee, maar toch even doorzetten,maar waarom het prikje een half uur van te voren?, niet nodig prik laten geven, en gelijk het onderzoek laten doen dan is het in 10 min gebeurt,en je merkt er niets van,sucses en laat nog eens horen hoe het afgelopen is.Groetjes Slim.

label.Geplaatst op 2004-07-27 21:46:51


Hallo Pukje, ik kom nog even terug op mijn reactie van colonscopie, de tijdsduur word namelijk bepaald door het onderzoek dat je moet ondergaan, bij mij was het alleen het stuk van de dikkedarm, als ze verder moeten, ook een stuk van de dunnedarm dan duurt het natuurlijk langer, de tijd dat je moet bijkomen zal dan ook wel wat langer duren,sorry dat ik niet duidelijker ben geweest,niet zo erg slim, Groetjes en sterkte.Slim.

label.Geplaatst op 2004-07-30 15:46:26


waar jij het over hebt, is dat geen vervanger voor suiker sorbutol? Ik gebruikte de siroop van het Kruidvat zonder coserveringsmiddel. Die heb je ook bij Bas, je hebt daar verschillende smaken in, het zit niet in een gewone fles. Probeer tussen het drinken van dat spul ook gewoon water te drinken, hoe meer je drinkt hoe eerder je leeg bent. Het komt vast wel goed met je, sterkte

label.Geplaatst op 2004-07-30 20:11:14


Hangt het niet af wat voor onderzoek je moet ondergaan. Daar is degelijk verschil in. Ik heb een half uur daar gelegen, dus wat je vermeld gaat niet in alle gevallen op. Het is zeker niet bedoeld als een aanval, want een ieder.... wat voor onderzoek je aan de darmen ook moet ondergaan, het is niet voor niets. Allemaal sterkte!

label.Geplaatst op 2004-07-27 22:09:18

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren