© 2024 solvo B.V.

Constant hoofdpijn

Hallo allemaal. Sinds een maand of 3 heb ik bijna elke dag hoofdpijn. Asperinen helpen meestal niet eens meer,omdat ik ze nu elke dag slik. Daarbij heb ik ook nog dat ik dus ook de laatste 3 maanden heel erg ben afgevallen, terwijl ik gewoon blijf eten zoals ik altijd doe. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt! Groetjes Chiara


Chiara, Hoofdpijn kan meerdere oorzaken hebben en de bron is vaak moeilijk terug te vinden. Soms kan het veroorzaakt worden door psychische spanningen, (over)vermoeidheid, maar ook lichamelijke factoren zoals bv stofwisselingsstoornissen, zenuw/vaatbeklemming, houding/stand, stoten, roken, alcohol, drugs etc. Daarbij zijn er verschillende soorten hoofdpijn, met elk weer iets andere symptomen. Behandelingen zijn vaak niet effectief en hangen ook af van soort hoofdpijn, oorzaak en ernst. Soms helpt tijdelijk een aspirientje of in erger gevallen een bèta-blokker; zeker als er sprake is van hart/vaataandoening. Maar in de meeste gevallen is het terugnemen van gas en daardoor verminderen van stress nog het meest effectief. Gezien echter de combinatie met exreem afvallen bij ongewijzigd en normaal eetpatroon zou het ook wel eens kunnen wijzen op een te snel werkende schildklier. Maar ik ben niet deskundig genoeg om dit te beoordelen en bovendien zal hier ook laboratoriumonderzoek voor nodig zijn. Mijn advies is - hoe dan ook - ga met je klachten naar de dokter, want 3 maanden dagelijks hoofdpijn is niet alleen niet normaal, maar ook bijzonder hinderlijk, energieverslindend en arbeidsbelemmerend. En het heeft dan de neiging om progressief te worden. Sterkte en beterschap. Groetjes, Arthur.

label.Geplaatst op 2005-02-07 15:03:23


Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik werk veel en rook ook. Misschien dat dat er mee te maken heeft. Ik ga zo gauw mogelijk naar de dokter. En nog bedankt dat je de moeite heb genomen voor je uitleg enz. Groetjes Chiara

label.Geplaatst op 2005-02-07 18:51:20

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren