© 2024 solvo B.V.

Contactpersoon

hallo mijn moeder is opgenomen vanwege hartklachten in het ziekenhuis. Nou is het zo dat er binnen onze familie veel onenigheid bestaat en we allemaal eigenlijk onderling weinig of geen contact hebben. nu is het zo dat als ik een vraag over de gezondsheidstoestand van mijn moeder vraag of eventuele ontslagdatum ze me weigeren hierover inlichtingen te geven ondanks dat ik hier duidelijk aangeef dat ik een zoon ben en geen contact met de familie wil en wenst. het ziekenhuis wil mij door iedere keer te vertellen dat ik contact maar moet opnemen met de contactpersoon toch dwingen om contact op te nemen met hun wanyt zij geven mij geen enkele informatie over mijn moeder zelf tot mijn verbijstering kreeg ik van de week gezegd zo van wat zou er met je moeder dan aan de hand moeten zijn kan dat zo maar? met vriendelijke groeten, Michel Heinen


Hoi Michel, In verband met de werkbaarheid op de afdeling wordt er meestal gekozen voor één contactpersoon. Het is erg vervelend dat er zoveel problemen in jouw familie zijn. De verpleegkundigen beroepen zich op de 'wet op privacy' van de patiënt. Deze zegt dat ze alleen informatie mogen verstrekken aan personen waarvoor jouw moeder in dit geval daar toestemming voor heeft gegeven. De patiënt bepaald echter wie wél of géén informatie mogen krijgen. Probeer het dan ook via je moeder te spelen; vraag of zij jou noteren als tweede contactpersoon zodat je in ieder geval inlichtingen kunt vragen. Ik ben persoonlijk van mening dat ze op de afdeling rekening kunnen houden met de problemen zoals deze er liggen en dus jou (als je moeder dat goed vindt) ook informatie moeten verstrekken. Succes! Jef (Verpleegkundige)

label.Geplaatst op 2005-05-07 06:10:59


Ik weet wat je bedoeld. Ik heb hetzelfde probleem maar dan is het mijn oma die in het ziekenhuis ligt, mijn moeder is contactpersoon en daar wil/heb ik geen contact mee. Ik snap wel dat de verpleging niet de hele dag mensen kan bellen, deze familie-problemen komen heel veel voor. Toch heel vervelend, ik vind dat er een altenatief moet komen voor dit probleem, ik heb er namelijk niet om gevraagd en jij ook niet neem ik aan. Ik weet ook niet goed hoe ik dit moet oplossen, ik ga op bezoek als ik weet dat mijn moeder er niet is, er is morgen een afspraak met een arts, ik mag hier bij zijn maar heb geen zin om mijn moeder te zien dus ga niet. Hoe ga jij dit allemaal oplossen?

label.Geplaatst op 2005-05-08 11:21:49


Hallo Michel, nare toestand maar zoals anderen al geschreven hebben komt dit vaker voor. Een alternatief zou zijn via de huisarts van je moeder op de hoogte te blijven van haar toestand. Dat heb ik namelijk afgepsroken met de huisarts van mijn eigen moeder. Zodra er wat is neemt hij contact op met mij omdat mijn verdere "familie" dat niet zal doen. Misschien heb je wat aan deze tip. In iedere geval heel veel sterkte met deze nare toestand. Groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2005-05-09 12:03:39

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren