© 2024 solvo B.V.

Diagnose pfeiffer, maar geen bloedtest?

Hallo, ruim 3 weken geleden werd ik best wel ziek en had ik 4 dagen meer dan 40 graden koorts, opgezette klieren en keelontsteking. De huisarts heeft me toen onderzocht en vastgesteld dat ik Pfeiffer heb. Ik moest heel rustig aan doen, mocht niet meer werken, niet meer drinken enz.. Later vroeg ik me af of ik geen bloedtest moest doen om zeker te weten of ik pfeiffer had, maar toen ik de huisarts daar over belde, zei zij dat dat nu meteen geen zin heeft, omdat dat nog niet in mijn bloed te zien zou zijn en dat ik dan een bloedtest in september of oktober moest doen. Ik voelde me echter vrij snel nadat ik ziek was weer prima en nog steeds ben ik absoluut niet moe. Ik twijfel dan ook zelf wel of ik uberhaupt pfeiffer heb en ik zou het wel graag willen weten, want het belemmerd me wel in de dingen die ik zou willen doen. Daarnaast lees ik overal dat je gewoon een bloedtest moet doen om te weten of je pfeiffer hebt en staat er nergens dat je daar pas achteraf achter kan komen. Ik kan me aan de andere kant ook niet voorstellen dat mijn huisarts me voorliegt. Kan iemand mij helpen??


Beetje raar deze gang van zaken. De ziekte van pfeiffer hoeft helemaal niet lang te duren. Dat is echt een misverstand. Als je je nu verder weer goed voelt, moet je gewoon weer gaan doen waar je zin in hebt. Het is volledige flauwekul om je rustig te houden. Het heeft denk ik ook weinig zin om je bloed te onderzoeken. Lekker weer gaan leven dus!

label.Geplaatst op 2005-07-26 19:52:46

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren