© 2024 solvo B.V.

Diane 35 anticonceptiepil

Ik durf op dit moment niet goed over te stappen naar een ander ivm risico op zwangerschap terwijl ik in april een opleiding ga starten en volgend jaar ook ga trouwen. Ik weet wel dat het slecht is om zo\'n lange tijd de pil te slikken. Maar wie weet of je na zo\'n lange tijd nog wel zwanger kan worden? Bestaan er testen om de vruchtbaarheid te onderzoeken? Ik ben erg benieuwd,


Ik heb 10 jaar lang de pil geslikt en na het stoppen ervan was ik binnen 3 maanden zwanger,dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Waarom zou je over willen stappen dan naar een andere pil??

label.Geplaatst op 2006-02-24 14:11:52


Omdat de diane 35 een hele zware pil is, en het word afgeraden om deze zo lang te slikken. Zelf nooit bij stil gestaan, totdat de apotheker het tegen mij zei. Welke pil heb jij geslikt?

label.Geplaatst op 2006-02-24 19:28:45


Ik slikte microgynon,die is inderdaad lichter dan de diane pil

label.Geplaatst op 2006-02-24 19:44:45


Ik slik de Diane 35 pil ook al 11 jaar (vanaf m'n 15e), en toen ik stopte met deze pil om zwanger te raken was ik dezelfde maand al zwanger! En zo ken ik meer hoor! Dus daar hoef je niet bang voor te zijn... Toevallig heb ik vandaag de Yasmin pil gehaald bij de apotheek, ook vanwege het feit dat de Diane pil eigenlijk alleen bedoeld is voor huid/haarproblemen. Maar ja, nu typ ik vervolgens op Google Yasmin in, en er rollen allemaal nare verhalen uit! Ik begin dus nu te twijfelen om toch maar gewoon m'n eigen vertrouwde Diane pil te blijven slikken.... Iemand ervaring met de Yasmin?

label.Geplaatst op 2006-03-01 14:44:30


Ik ben overgestapt van microgynon 30 op de diane 35 ivm dat ik mij erg stoorde aan de uitslag(acne) in mijn gezicht.. Lichte mate, maar een ijdeltuitje zit in iedere meid/vrouw wel een beetje toch.... Ook een andere reden is dat ik door de microgynon 30 zwanger ben geraakt, en toen ik ondekte zwanger te zijn sloeg het noodlot toe....MISKRAAM Had gewoon mijn menstruatie gehad, ook geen direkte symptomen die mij aan het denken hadden gezet... Is nu weer een jaar geleden allemaal. Willen wel graag een kindje, maar willen ook nog ff een paar jaartjes de beest uit kunnen hangen, en dat kan met zo'n hummeltje niet... Hadden het op dat moment ook nog geen toekomst kunnen bieden... Ik had nog geen vast contract, en mijn vriend zat aan een half jaar contract gebonden en wat er dan bij hem op het werk zou gebeuren was toen nog onduidelijk...... Uiteindelijk heb ik nu dus een vaste aanstelling gekregen en m'n vriend ook.... onze tijd die komt wel weer een keer...... Heb laatst wel een artikel over microgynon gelezen, en blijkt ook de minst veilige anticonseptie pil te zijn die er is... Liefs .....

label.Geplaatst op 2006-04-14 00:43:28

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren