© 2024 solvo B.V.

Diarree in combi met bloed in ontlasting

Ik heb nu sinds 3 weken (ga nu de 4de week in) diarree. Gister heb ik daarbij gebloed. Ik ben ook aardig wat afgevallen en ik zit aan de Zoloft 50mg (antidepressiva). Weet iemand of ik me op iets ergs moet bereiden. Een vriendin van me heeft de ziekte van crohn, en dat blijken dezelfde symptonen te zijn. Nu ben ik al naar de dokter geweest, en moet de uitslag van de kweektest nog afwachten. Maar begin me nu al zorgen te maken. Dus hoop ik dat iemand mij kan vertellen of het sowieso ernstig is, of dat het ook niet ernstig kan zijn.


Je moet je geen zorgen maken, eerst maar even afwachten wat de uitslag is van de kweek, dat duurt toch niet zolang. Ook moet je je niet met een ander vergelijken, daar wordt je alleen maar nerveus van. sterkte

label.Geplaatst op 2004-09-13 12:17:43


Hallo Brownie, Ik zou zowiezo eerst de uitslag van de kweek afwachten. Je medicatie kan als bijwerking dairree hebben, als je veel poept heb je kans op een adertje in je darm dat een scheurtje oploopt, ook zou het van een aambei kunnen zijn. Ziekte van Chron manifesteert zich voornamelijk in de dunne darm en zou het eerder om \"oud\"bloed gaan, donker van kleur. Je gewichtsverlies kan hand in hand gaan met een mismoedigheid, maar zeker ook met je dairree. Veel succes, Myrese

label.Geplaatst op 2004-09-15 21:25:08


Nog een kleine aanvulling. Hoe oud ben je? Namelijk, hoe ouder je bent, hoe minder kans je hebt om nog crohn te krijgen (piekleeftijd zo rond 20 jaar). Overigens zie je bij crohn over het algemeen geen zwart bloedverlies. Door de diarree bereikt het bloed dusdanig snel het einde van de darm, dat het niet zwart wordt. Van de kweek zou ik niet al te veel verwachten.

label.Geplaatst op 2004-09-17 23:23:21

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren