© 2024 solvo B.V.

Dichte keel, gepruttel in darmen en trillende spieren

Even dit voorop, ik kan op dit moment niet naar de dokter. Ik heb net een hypotheekaanvraag lopen en de overlijdensrisicoverzekering moet er doorheen (verzekeraar heeft het recht om mijn gegevens op te vragen, belachelijk eig.) Ik word echt knettergek. het lijkt wel alsof me lichaam me van binnenuit aan het opvreten is en maak me ernstig ongerust. Ben een paar maanden geleden bij de dokter geweest, maar die beschuldigde me van een ongezonde levensstijl en aanstelleritus.. Ben heel huiverig geweest daarom om ook maar iets te doen, mens heeft me zo schandalig slecht behandeld dat ik daar eigenlijk niet meer langs wil. Ik ben 20 jaar, en voel me redelijk vaak super, maar juist op momenten dat ik het niet kan gebruiken valt mijn lichaam me aan. De afgelopen 5 tot 6 maanden zijn zo gegaan, en het wordt steeds erger. Waar ik allemaal last van heb; mijn keel zit deels dicht, als ik soms diep adem haal, lijkt het wel alsof er een \'klepje\' open gaat, waardoor er lucht bij kan. maakt vaag geluid, heel irritant. Verder zijn er een aantal klieren in me hals opgezwollen. Ook heb ik enorm last van \'pruttelende darmen\' (gaat met een pggggggggggggggggggggg-geluid). Op het moment dat ik het niet kan gebruiken gaat er van alles draaien en geluid maken en \'pruttelen\', alsof ze zich willen omdraaien ofzo. Of alsof het een een of andere contractie is... Dit houdt me soms uren uit me slaap. Dat is ook de reden dat ik dit nu aan het neerkalken ben by the way. En daarnaast heb ik af en toe last van \'trillende\' spieren. Dan gaat een elke keer weer andere spiergroep zonder dat ik daar aanleiding voor geef enorm trillen. Dit verschilt van een paar seconden tot enkele uren soms. Ik weet totaal niet waar dit gekloot vandaan komt, alleen maar dat het me soms helemaal gek kan krijgen. Ik ben best bereid de komende tijd niet te drinken en roken om het uit te zoeken maar ik moet weten waar ik aan toe ben. alvast bedankt


Tja, roken en drinken is niet goed, maar dat weet je zelf ook wel. Of dat je klachten veroorzaakt? Ik denk het niet. Dit zijn uberhaupt geen klachten die bij een bepaald ziektebeeld passen. En naar de dokter gaan heeft niet zoveel zin. Dit zijn geen alarmerende klachten en bijna iedere dokter zal dit soort klachten op spanning gooien, als er al sprake is van klachten. Het feit dat een buik geluid maakt, is geen klacht. Iedere buik maakt geluid, de ene meer dan de andere. Ik zou ook niets kunnen verzinnen wat je aan deze klachten kan doen, behalve een beetje proberen te ontspannen en je niet zo op deze dingen te richten.

label.Geplaatst op 2004-10-02 17:31:13

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren