© 2024 solvo B.V.

Disccitis

hallo, ik heb in juni na een niet ontdekte en onbehandelde longemboly een ontsteking tussen hals en ruggenwevels gehad.Heb 6 weken intraveneuze Antibiotica gehad in het ziekenhuis nu een half jaar later blijkt door die ontsteking de tussenwevelschijf weg te zijn en zit er nog steeds vocht tussen de wervels.Ik heb nog steeds onhoudbare pijn ondanks de inname van 100 mg MS Contin per dag, maar de artsen doen er verder niets aan want het zou wel verbeteren,ik begrijp er eigenlijk weinig van en richt mijn hoop op jullie.Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij een beetje vertellen wat mij in de toekomst te wachten staat?Graag een eerlijk antwoord ook als het minder goed nieuws is.ALVAST BEDANKT, Jill


als ik jou was zou ik een second opinion vragen in een academisch ziekenhuis.

label.Geplaatst op 2004-01-25 21:03:41


hallo nurse, bedankt voor je reactie en je tip maar ben hiervoor in behandeling geweest in een accademisch en een gewoon ziekenhuis maar wat mij vooral ergert is dat de dokters niet open zijn over mijn situatie ik woon in belgie en ben eigenlijk haast zeker dat dit in nederland wel meer het geval is,groetjes

label.Geplaatst op 2004-01-28 02:38:08


Hallo Jill, Er bestaat een operatie waarbij ze de tussenwervelschijf kunnen vervangen voor een discusprothese. Ik weet niet of ze dit ook bij de halswervels kunnen, mijn moeder heeft dit namelijk gehad na een hernia in haar rug. De arts die dat gedaan heeft was de enige in nederland die het doet (in sittart) Maar ondertussen zit die nu in duitsland, helaas weet ik niet precies waar. Misschien heb je hier wat aan, ik weet uit ervaring dat de artsen hier niet zelf mee komen, maar misschien als je er zelf mee komt wel. Succes in ieder geval!

label.Geplaatst op 2004-02-07 22:00:56


Hallo Truffel, Bedankt voor je reactie dit zou inderdaad een goed alternatief zijn en ik had er ook al van gehoord dat dit eventueel mogelijk is.Maar het probleem is dat door die zware ontsteking alle omliggende wervels zowel in de rug als in de nek zo zo zijn aangetast en dat er teveel littekenweefsel zit zodat dit niet mogelijk is.Althans dit was de mening van de controlearts van de ziekekas.Hij was ook verbaasd over het feit dat mijn behandelende arts mij niet over mijn situatie op de hoogte had gebracht.Maar nogmaals ik ben blij met je reactie en zal er zeker nog eens navraag voor doen bij een andere neuroloog.Groetjes, Jill

label.Geplaatst op 2004-02-08 01:24:55

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren