© 2024 solvo B.V.

Dood gevoel voet

Hallo, ik had een vraagje, ik werd vanochtend wakker rond 7 uur, en had een vreemd gevoel in mijn voet... eigenlijk geen gevoel.. het voelde gevoelloos aan.. ik kon mijn voet wel gewoon bewegen... naar een half uurtje... begon t te tintelen... en ben weer even gaan liggen en eindelijk na een uurtje werd mijn voet een beetje warm.. nu blijf ik dat vreemde gevoel houden... net als of hij verdoofd is geweest en er komt weer gevoel in...maar het is nu al 4 uur verder. Ik lag op mijn rug toen ik wakker werd en heb mijn voet niet afgekneld.. dit heb ik wel vaker gehad...maar dit duurt wel lang dat vreemde gevoel.. ik kan gewoon lopen en mijn voet bewegen.. Weet iemand wat dit is... Groetjes Emmy


Heb dit al maanden, tintelend gevoel in rechterhiel doorlopend langs voet naar kleine teen. Onderzocht en getest door neuroloog, therapie gehad maar probleem blijft. kan gewoon sporten e.d. wandelen geen probleem, maar altijd tintelend gevoel onder voet.

label.Geplaatst op 2004-08-21 12:33:47


Heb je nog andere klachten of blijft het bij die ene voet? Mochten er nog andere klachten zijn waarvan je vind dat je ze normaal niet zou hebben, vraag dan eens aan je huisarts of je vitamine B12 nagekeken kan worden. Een gebrek aan B12 geeft vaak een z.g. doof en tintelend gevoel in je voet(en). Nelma

label.Geplaatst op 2004-08-21 15:26:44


Hoi, Heb jij ooit wel eens last in de onderrug. Een dood gevoel in voet of been kan een gevolg zijn van een geknelde zenuw of hernia in de onderrug.

label.Geplaatst op 2004-09-17 22:49:30


Bedankt voor de tip. Ik heb het alleen in mijn rechtervoet, soms bijv. na een grote inspanning, fietstocht of na volleybal, dan heb ik het gevoel in hele voet maar na een uurtje is dat weer verdwenen, en blijft de hiel en strook aan de rechterzijde naar kleine teen.

label.Geplaatst op 2004-08-25 22:15:56


Dood gevoel is gevolg van beknelde zenuw bv.in onderrug.Kan verlamd raken of klapvoet.Moet in dit geval direct geopereerd worden.Ik ben bezig weer enige beweging in de voet te krijgen. Heeft iemand ervaring en tips?

label.Geplaatst op 2004-09-30 00:28:09


Dood gevoel is gevolg van beknelde zenuw bv.in onderrug.Kan verlamd raken of klapvoet.Moet in dit geval direct geopereerd worden.Ik ben bezig weer enige beweging in de voet te krijgen. Heeft iemand ervaring en tips?

label.Geplaatst op 2004-09-30 00:32:32


Voor Ap: Het is vrij zinloos om bij zo'n lokale afwijking vit b12 te bepalen. Enerzijds is er absoluut geen reden dat die verlaagd zou zijn (heb je maagklachten, ooit aan maag geopereerd??), anderzijds krijg je nog eerder een bloedarmoede daarvan dan dit soort klachten. Daarnaast zijn er nog veel meer stoffen waarvan een tekort eventueel zenuwklachten kan geven. Dat is dan meer in de vorm van sok of handschoenvormig. Niet zo lokaal optredend in bepaalde situaties. Voor Emmi: Geen idee wat dit is. Het klinkt overigens niet erg alarmerend. Maar een volgende keer bij je huisarts kan je het melden als het vaker voorkomt.

label.Geplaatst op 2004-08-25 23:05:27


Ben op allerlei manieren onderzocht, maar niemand vindt iets. Therapeut dacht ook aan rug, maar na tien behandelingen toch maar gestopt, hielp niets. Tintelend gevoel blijft

label.Geplaatst op 2004-10-10 12:21:50

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren