© 2024 solvo B.V.

Drager van Hepatitis B

De schoonmoeder van mijn dochter blijkt naar aanleiding van een onzerzoek van haar zoon \\\"drager\\\" te zijn van het Hepatitis B virus. Nu hebben mijn dochter en schoonzoon bloed laten prikken om te zien of zij het virus ook hebben. Tot op heden is nog niet bekend of al haar kinderen het virus hebben, het is ook geconstateerd nu bij haar jongste kind, mijn dochter en schoonzoon hebben bloed geprikt. Maar stel in het geval dat mijn dochter ook besmet zou kunnen zijn, wordt zij dan ook \\\"draagster\\\" en belangrijker nog kan zij door toediening van medicatie weer \\\"beter\\\" of virusvrij worden zonder daar complicaties aan over te houden. Èen bezorgde moeder!!


Bij een besmetting met het hepatitis B virus heb je een kans van 95% dat je het virus overwint en dus niet chronisch drager wordt. In 5% van de gevallen wordt het wel chronisch met de gevolgen van dien (risico op levercirrose en leverkanker op termijn).

label.Geplaatst op 2004-07-30 18:02:13


Heel erg bedankt voor je reactie!!!

label.Geplaatst op 2004-07-30 20:16:44

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren