© 2024 solvo B.V.

Drinken

hoe slecht is het als je niet zoveel drinkt? ik drink denk ik nog geen lieter per dag? kunnen door dat je niet veel drinkt je nieren in de problemen komen? of kun je ook nog andere klachten krijgen als niet veel drinkt? alle informatie is welkom.


Het is heel slecht als je zo weinig drinkt. Dan krijg je nierstenen. Je moet minstens 2 liter per dag drinken. Mensen die al eens nierstenen hebben gehad moeten 3 liter per dag drinken, en met name water.(zoals ik, ik heb toen nierstenen gekregen omdat ik een jaar op een kantoor werkte, waar ik heel weinig mocht drinken) Je krijgt ook een mooie soepele huid als je veel water drinkt.

label.Geplaatst op 2004-07-18 14:14:52


De kans dat je nierstenen krijgt is verhoogd bij minder drinken. Het is natuurlijk niet zo dat je ze zonder meer krijgt. Of je een mooie, soepele huid krijgt van voldoende drinken??? Als je de spa-reclames moet geloven wel. Ik zou daar niet al te zeer in geloven. Uiteindelijk reguleert het lichaam prima de waterbalans door minder te plassen (en de urine meer te concentreren). Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet zou aanraden ongeveer 2 liter per dag te drinken. Handige tip: koop een halve liter fles spa (of wat dan ook), vul die met water en drink voor je middagpauze en erna die fles leeg. Dan heb je al een liter te pakken. Drink 's avonds nog een flesje en naast je drinken 's ochtends en nog andere dingen naast het water kom je makkelijk aan de 2 liter.

label.Geplaatst op 2004-07-18 22:17:48


Ik weet niet van reclames dat je een soepele huid krijgt van veel water drinken. Ik heb nl geen tv. Ik weet het gewoon omdat mijn oma dat altijd zei, en die had op haar 75ste nog geen rimpels, en omdat ikzelf ook geen rimpels heb, ik ben 48 jr. Dus uit ervaring. Je huid heeft vocht nodig.

label.Geplaatst op 2004-07-19 22:21:00


Het is absoluut waar dat de huid voor een deel strak staat doordat er vocht zit in de huid. Maar door wat minder drinken verdwijnt het vocht daar echt niet meteen. Zoals ik al zei, heeft het lichaam de mogelijkheid om urine te concentreren en op die manier minder vocht kwijt te raken. Dit mechanisme kan uiteraard wel tekort schieten in wat extremere omstandigheden. Hoewel ik niets wil afdoen aan het feit dat jij een je oma geen rimpels hebben/hadden, is er absoluut niet met zekerheid te stellen dat dit door veel water drinken komt. Het rare is namelijk, dat je NOOIT voor een individu alleen kunt vaststellen of iets werkt of niet. Dat is enkel voor groepen te doen. Je weet bijvoorbeeld ook nooit of een medicijn verantwoordelijk is voor vermindering van klachten. Het is hoogstens erg waarschijnlijk, maar zeker weten doe je het niet. Je weet namelijk nooit wat er gebeurd zou zijn als je het medicijn niet ingenomen had (of in jouw geval minder had gedronken). Dit zijn van die vreemde dingen die tegen je gevoel ingaan, maar echt waar zijn. Dit is ook de reden dat de persoonlijke ervaring van iemand met een medicijn eigenlijk helemaal niets zegt (behalve dan dat de persoon er eventueel bij gebaat is of niet).

label.Geplaatst op 2004-07-19 23:41:03


hoe kun je merken of je nieren niet meer goed werken? welke klachten krijg je dan? ik drink hoog uit 1 liter

label.Geplaatst op 2004-07-23 22:39:49


Jullie moeten niet vergeten dat je niet alleen vocht binnenkrijgt door te drinken. Ga maar eens na hoeveel vocht er al zit in je eten, zoals bijv groenten ed. Zo kun je er al snel een halve liter bij optellen. 1,5 liter per dag is trouwens ook voldoende. Je lichaam zal ook vragen om meer vocht als je een tekort hebt, dan krijg je ineens meer dorst, net als wanneer je suiker nodig hebt. Wat co ook al zei, de functie van je nieren is de vochthuishouding bij te houden, dus minder drinken betekent minder plassen. Ik ben zelf ook iemand die erg weinig drinkt op een dag en heb nog nooit nierstenen of iets dergelijks gehad. Dat heeft ook niets te maken met de hoeveelheid die je drinkt. groetjes truffel

label.Geplaatst op 2004-07-24 00:29:29


Mijn huisarts zegt dat het bij mij wel degelijk kwam doordat ik te weinig had gedronken. Ik werkte toen op een kantoor, en had een jaar lang heel weinig gedronken, omdat dat daar niet mocht. Daarna heb ik nierstenen gekregen.Nu moet ik 3 liter per dag drinken, want anders bouwen ze zich om de 7 jaar weer op. Ik heb nu al 12 jaar geen nierstenen meer gehad, omdat ik mij goed aan mijn dieet houd. Dat weet ik zeker want ik ben er regelmatig op gecontroleert, zo om de 5 jaar. Een gewoon gezond mens moet inderdaad anderhalve liter water per dag drinken.

label.Geplaatst op 2004-07-29 17:06:43

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren