© 2024 solvo B.V.

Electrische schokken

Ik krijg de hele dag schokken door mijn lijf. Als ik bv. de kap van een lamp aanraak (die aan is) voel ik de electriciteit door mijn hand gaan. Stap ik uit een auto en doe de deur dicht krijg ik altijd een schok. Ook op school heb ik veel last van, ik denk dat dit komt door de vele metalen meubelen. Weet iemand wat ik er aan zou kunnen doen?


Misschien komt het door de zolen van je schoenen. Ik heb het vroeger wel eens gehad bepaalde schoenen in combinatie met bepaalde vloerbedekking, dan wordt je statisch electrisch, dus je zou kunnen proberen of je het nog hebt, met hele andere soort schoenen, of met blote voeten, daar kun je het mee testen.

label.Geplaatst op 2003-09-30 11:00:08


Hoi, Mocht het nou komen door je schoenen, dan helpt het meestal om schoenen te dragen met leren zolen. Dit heb ik uit eigen ervaring en vanuit ervaring in de schoenenbranch. Succes

label.Geplaatst op 2003-09-30 17:09:43


Ik ken het probleem want ik heb precies hetzelfde wat ik ook aanraak krijg ik een schrok en zelfs zonder schoenen aan Ik heb het zo opgelost door een klein magneetje om mijn nek te hangen en sinds ik dat heb heb ik er geen last meer van Dus misschien eens proberen Succes en laat even weten of het geholpen heeft

label.Geplaatst op 2003-10-03 10:59:51


Het schijnt als je uit de auto stapt, dat je dan eerst met je hand het rubber bovenop het portier moet aanraken en dan pas je voeten op de grond zetten, blijkbaar ontlaadt het dan eerst. Groetjes Meedenkertje

label.Geplaatst op 2003-10-03 14:08:55


het is echt zo dat je door je schoenen schokken kan krijgen van metalen voorwerpen, ikzelf werk op kantoor met veel metalen kasten en zeil op de grond, als ik bepaalde gympen draag is het echt erg, dat van die magneet ga ik overigens uitproberen. sterkte

label.Geplaatst op 2003-10-07 22:19:31


hoi, ook ik heb hier elke dag last van. een tip, als al dat andere je niet mag helpen. Zorg dat iemand anders het voorwerp (bijv een auto) eerst aanraakt. dan is het statische er al vanaf

label.Geplaatst op 2003-10-08 17:07:31

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren