© 2024 solvo B.V.

EPD en Ziekenhuis Informatiemanagement systemen

Hoi, Als ICT student doe ik op dit moment, voor mijn afstuderen, onderzoek naar het landelijk EPD (Electronisch Patienten Dossier) en ZIM systemen. Een deel van de techniek heb ik al gedaan, nu kom ik op het onderdeel \'meningen\'. Vandaar dat ik me op dit forum heb geregisteerd. Ik heb een tweetal vragen. Voor degenen die gebruik maken van een ZIM systeem (zoals bijvoorbeeld CS-EZIS van ChipSoft): Welke functies wil je terug zien in een ZIM systeem en waar heb je de meeste klachten over? Voor iedereen In 2009 wil de regering het landelijk EPD systeem beschikbaar hebben. Hoe voel je, je hierbij. Voor de professionals richt ik me voornamelijk over mogelijk struikelblokken in bijvoorbeeld administratie. En voor de doelgroep \'iedereen\' interesseer ik me vooral in het vraagstuk: privacy (welke gegevens mogen beschikbaar zijn of niet etc.) Het nivel heeft al een onderzoek gedaan naar het gevoel van privacy, echter staan daar eigenlijk alleen getallen zonder verdere onderbouwing. Ik heb een zoekactie uitgevoerd op dit forum maar kon geen discussies terugvinden over het EPD. Alvast heel erg bedankt. Peter

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren