© 2024 solvo B.V.

Examenstress ; adrenerg?

Hallo, Kan iemand mij helpen? Kan iemand deze zin: “Dit middel grijpt de adrenerg systeem van het lichaam aan, wat tijdens stress wordt aangezet tot het produceren van hormonen waardoor het lichaam beter kan functioneren tijdens de stressperiode.” makkelijker formuleren? Want ik snap het niet.. Mvg,


Dit middel grijpt de adrenerg systeem van het lichaam aan, wat tijdens stress wordt aangezet tot het produceren van hormonen waardoor het lichaam beter kan functioneren tijdens de stressperiode \"ik denk dat adrenerg \"andraline\" is Soort middel waar je rustig van word in je lichaam als je dat middel inneem denk ik

label.Geplaatst op 2005-05-28 21:09:22


Met het adrenerge systeem wordt het sympatische deel van het autonome zenuwstelsel bedoeld. Het autonome zenuwstelsel is het gedeelte van het zenuwstelsel dat zorgt voor bepaalde taken in het lichaam die je zelf niet direct onder controle hebt (verhoging van de hartslag, activatie van speekselklieren bij eten, etc.). Het sympatische deel van dit zenuwstelsel wordt onder andere geactiveerd t.g.v. stress; het adrenerge deel is onder andere betrokken bij verhoging van de hartslag, relaxatie van de luchtwegen en dergelijke, door dit te blokkeren ga je de effecten van stress op de verhoging van de hartslag dus tegen, onder andere betablokkers (bijv. atenolol) zijn hier op gebaseerd.

label.Geplaatst op 2005-06-06 22:09:31

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren