© 2024 solvo B.V.

Fluoxetine (prozac) en gewichtstoename

Vanaf mijn 16e gebruik ik al prozac ivm depressies, tijdens mijn zwangerschap ik woog voor mijn zwangerschap 86 kg bij een lengte van 1.71 m (ik was toen 34 jaar) moest ik hiermee stoppen. Na de geboorte van mijn dochter was ik 26 kilo afgevallen zonder daar iets voor te doen een jaar na de geboorte van mijn dochter ben ik helaas weer begonnen met het nemen van prozac. Inmiddels gebruik ik het al weer bijna 4 jaar en merk dat mijn gewicht weer fors aan het toenemen is,ik weeg inmiddels al weer 72 kg waar ik niet echt blij mee ben. Hebben meer mensen hier last van en zijn er ook mensen die ondanks het innnemen van prozac toch op hun gewicht zijn gebleven ????


Juist bij anti depressiva kan gewichtstoename voorkomen. Vervelend maar hier is weinig tgen te doen, denk ik.

label.Geplaatst op 2007-07-14 17:18:40

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren