© 2024 solvo B.V.

Ganglion (of zoiets)

ik heb al jaren een ganglion (of zoiets) een bultje in mijn hand dat er af en toe is en af en toe ook weer niet. momenteel is hij er weer, maar zit nu gruwelijk in de weg. de bult zit precies tussen mijn polsgewricht. ik heb er heel erg veel pijn aan. heb het gevoel alsof er een mega blauwe plek onderhuids zit. mijn hand is vlekkerig rood met wit, mijn vingers zijn een beetje stijf en als ik mijn pols beweeg dan lijkt het alsof erduizenden naaldjes in mijn pols gestoken worden. heeft iemand hier ervaring mee? de vorige keer dat er een bult zat zat hij veel hoger op mijn hand. en de huisarts wilde er niets aan doen, zou vanzelf wel weer overgaan. maar nu heb er voor het eerst echt enorme last van. ik kan mijn pols bijna niet meer gebruiken door de pijn. groetjes anne


Ik heb 'hem'(zal wel een man zijn) weg laten halen. De chirurg vertelde mij wel dat 'hij'nog wel eens terug kan komen. Was trouwens snel gebeurd...

label.Geplaatst op 2006-02-13 23:16:23


ik heb ook nog eens post traumatische dystrfie. dus opereren is niet echt een optie...helemaal niet gezien het feit het in mijn polsgewricht zit. ik heb hem al jaren. maar sinds deze week doet hij me echt super veel pijn en beperkt hij me enorm bij het bewegen. mijn vingers voelen beetje raar aan en mijn hand is snel koud. heel raar allemaal.

label.Geplaatst op 2006-02-14 11:09:20


omdat je nu zoveel last hebt zou ik wel opnieuw naar de arts gaan. het kan zijn dat je zenuwen of bloedtoevoer iets word afgekneld omdat je een vlekkerige hand hebt en omdat je stekende pijn hebt. succes

label.Geplaatst op 2006-02-14 12:55:58


hoi, ik vraag me af, komen de klachten die je nu aangeeft van de ganglion of de posttraumatische dystrofie. De pijn, vlekken, eigenlijk alles past ook bij het beeld van dystrofie. Ik snap je huisarts wel dat hij er niks aan kan doen, opereren is wat je al zegt geen optie, en de huisarts zou met een naald de vloeistof uit de ganglion kunnen zuigen, maar dan gaat hij ook het dystrofie gebied in en ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat dat wsl geen positief effect heeft. Ik heb zelf een ganglion en weet dus ook hoe lastig en vervelend en pijnlijk het kan zijn, en mn zusje had posttraumatische dystrofie. sterke ermee, en ik hoop dat de ganglion snel vanzelf verdwijnt. groetjes sandra

label.Geplaatst op 2006-02-17 20:14:11


hoi, de vlekken enzo die zijn er sinds de ganglion. de ganglion is er jaren. hij komt en gaat. maar nooit heb ik er echt last van. maar nu zit hij dus in mijn polsgewricht waardoor ik er heel veel last van heb. de pd zit in mijn been, maar door de vlekken en de pijn enzo...vrees ik wel dat de pd al aan het uitbreiden is naar mijn hand, maar dat weet ik niet zeker. ben inmiddels bij de huisarts terug geweest en hij verwees me door naar het ziekenhuis omdat hij ook niet wist wat hij eraan kon doen verder (omdat opereren inderdaad geen optie is). heeft er iemand nog een advies hoe je er van af kan komen of hoe je kunt voorkomen dat hij terug komt (voor het geval hij inderdaad ook weer vanzelf verdwijnt). groetjes anne

label.Geplaatst op 2006-02-19 12:37:07

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren