© 2024 solvo B.V.

Ganglion

In een half jaar tijd ben ik 2 keer geopereerd (onder algehele narcose)aan een ganglion aan mijn pols. Nu, nog geen 2 weken later is die ganglion al weer terug. Inspuiten werd mij gezegd, zal niet voldoende helpen. Weet iemand of rust b.v. met een spalk helpt? Hij wordt al weer groot en geeft weer veel pijn en functieverlies. Groetjes PK


Hallo, Ja das toch heel vlug dat dat terug is hé! Maar rust of een spalk dat helpt toch niet hoor....ik denk spijtig genoeg dat operatief verwijderen de beste oplossing is. Maar daarvoor moet je toch niet steeds onder volledige narcose, dat kan ook via plaatselijke verdoving. In het ziekenhuis waar ik gewerkt heb was dat steeds onder plaatselijke narcose en deden ze alleen je arm in slaap(via een prik thv de schouder). Vriendelijke groeten, Lu

label.Geplaatst op 2006-07-15 22:38:35


Bedankt voor je reactie. Mijn slagader loopt er vlak langs of er tegen aan daarom durven ze het niet met een "blok". Een operatie zie ik nu echt niet zitten. PK

label.Geplaatst op 2006-07-15 23:35:59


Dat is idd erg vlug, maar hoe dan ook een ganglion kan altijd terugkomen. Maar in veel gevallen is operatie niet nodig en kan volstaan worden door het middels een punctie afzuigen; dwz als de ganglion nog intact is. Groetjes, Arthur

label.Geplaatst op 2006-07-16 20:33:07

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren