© 2024 solvo B.V.

Geel/witte tong

Hallo, Ik heb donderdag een tong piercing laten zetten, en nu is mijn tong helemaal geel. Hij is ook nog dik maar dat komt doordat ik die piercing net heb. kan iemand mij helpen om dit te verhelpen of om advies te geven. ik vind het namelijk nogal een vies gezicht ( komt het misschien omdat ik rook??) In iedergeval alvast bedankt gr nijn


Het is zo slecht om een piercing te laten zetten in je tong,w.s heb je een ontsteking, verwijder de piercing en hopelijk komt het weer goed.

label.Geplaatst op 2004-06-14 15:57:27


Je hebt een ontsteking, heb er ook ervaring mee. Na het roken spoelen met mondwater, liefs duurdere merken!! 2x per dag spoelen met waterstofperoxide. Als je een bult erop krijgt, terug naar diegene die de piercing gezet heeft en vragen deze ontsteking te vewijderen!!! Kan hij zo met een pincet doen!!!! Succes

label.Geplaatst op 2004-06-14 21:20:56


Of er echt een ontsteking zit, dat kan ik vanachter de computer niet beoordelen. Ik denk het eerlijk gezegd niet, zeker als het geen pijn doet en niet rood ziet. Het geel zijn van een tong heeft in principe niets te maken met een ontsteking. Het is puur aanslag, die bijna ieder persoon wel heeft op de tong. Waarschijnlijk heb je, door het zetten van de piercing, je tong minder op de natuurlijke wijze gereinigd, waardoor de aanslag is toegenomen. Het dik zijn van de tong komt uiteraard omdat je er iets doorheen jast, wat er niet thuis hoort. Roken is (naast uiteraard grote veroorzaker van longkanker, mond- en keelkanker, stembandkanker, slokdarmkanker en een veel snellere vervetting van de bloedvaten (atherosclerose), waardoor ook eerder hersen- en hartinfarcten)) werkelijk de pest voor je tong. Naast het (voor roken) gebruikelijke kanker van de tong die het kan opleveren, levert het ook een vieze aanslag op de tong (en tanden uiteraard), welke vaak nog eens stinkt. Mijn advies: stoppen met roken en piercing eruit laten halen. Mocht de piercing echt zeer doen, ga dan even langs de huisarts en NIET langs diegene die de piercing gezet heeft. Wil je zowel niet de piercing eruit halen of stoppen met roken: probeer dan met een zachte tandenborstel de tong van achter naar voor schoon te borstelen iedere dag. Mondspoelsels kun je proberen, zijn echter een stuk duurder en het is de vraag of ze beter helpen.

label.Geplaatst op 2004-06-14 23:49:45


Wit geel beslag op de tong zie vaak voorkomen bij ontstekingen, verkoudheid, maagproblemen enz. In jou geval kan het dus heel goed een reactie op de piercing zijn.Een chineze arts zou zeggen: de tong weerspiegelt de gezondheid. Er is inderdaad heel veel van af te lezen. Dan wordt er vooral gekeken naar de plekken waar het precies zit, dus aan de rand, in het midden, streepjes, eilandjes enz. Natuurlijk geeft voedsel ook een beslag zoals koffie; maar in jou geval zal het de ontsteking/piercing zijn waar je lichaam tegen protesteerd. Misschien zou ik toch even langs een arts gaan als je pijn krijgt of je niet lekker voelt. groet, Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-15 09:28:12

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren