© 2024 solvo B.V.

Geirriteerde peesplaat in bovenbeen( t fascia lata)

ik loop al een hele tijd met veel pijn in mn bovenbeen, vooral bij veel lopen. Ik ben onlangs naar de dokter geweest en heb de diagnose gekregen t- fascia lata oftewel een irritatie aan de peesplaat en ben doorgestuurd naar fysiotherapie. Ik word daar behandeld met ultra geluid. En dat 2 keer per week. Er zit nu (4 weken later) nog niet echt verbetering in. Weet een van jullie of er ook nog andere behandel mogelijkheden zijn? Ik fiets redelijk veel, maar kleine stukjes en werk veel op mn hurken en knieen. Weet iemand ook wat de oorzaak kan zijn van deze aandoening? Alvast bedankt


Ik zou geen idee op wat voor manier ultrasoon geluid zou moeten helpen in deze, maar er worden wel vaker vreemde dingen uitgespookt in de praktijk van de fysiotherapeut. Wat deze klachten veroorzaakt? Vaak is er geen duidelijke oorzaak te vinden; tijdelijke overbelasting, irritatie, ofzo. Hoe dit wel te behandelen? Meestal gaat dit soort klachten vanzelf over op de wat langere termijn, ongeacht hoe je het nu behandelt.

label.Geplaatst op 2006-05-16 19:49:17


dankje co voor je reactie. Ik had zelf alwel een beetje t vermoeden dat de behandeling van die fysio niet echt iets uithaalde. Mijn vriend masseerd me in de weekenden als hij bij me is altijd en dat werkt wel enigzins (hij is gedip. sportmasseur) en verder probeer ik zoveel mogelijk rust in te bouwen voor zover dat gaat met een verhuizing , 3 kids en een baan waarbij je veel op je hurken en knieen zit Mocht je nog iets tegen komen wat ik kan doen aan dit been dan hoor ik t graag Groetjesssss

label.Geplaatst op 2006-05-16 20:28:57

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren